@Andreas 60266 wrote:
Jag brukar påpeka, skillnaden i momsklasser i olika länder samt att en anställd kostar mer här (tänker Finland) en exempelvis i England på grund av vår välfärd.
Sedan brukar jag erbjuda en köp nu rabatt eller erbjuda något kul med beställningen.
När de gäller konkurrenter inom fälgbranchen, så är de jag som startat konkurrentens webbutik i tiderna före jag fick nog på samarbetet (dålig kundservice, långa väntetider och de tog inte mig alls på allvar). De var jag som stod i telefon med de argsinta kunderna.
Här har jag ingen direkt plan hur jag gör, utan de skiljer från fall till fall.
Man vinner många orders, men endel förlorar man alltid. De flesta är ändå inte så prismedvetna, förrutom de alla som ringde på tel och prutade. Men löste jag genom att ta bort telefon.
Argument om att du som handlare har större omkostnader har ingen relevans för kunden.
Du måste fokuser apå de mervärden som kunden får hos dig.
Kostnaderna är ditt problem inte kundens. Men om du vänder det till att beskriva vad kunden får för UNIKT VÄRDE genom att handa hos dig så kan du argumentera bort konkurrensen fast de är 50% billigare, om det UNIKA VÄRDE du erbjuder är större än priset.