Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Hur gör jag med paket som kommit i retur?

Visar 7 inlägg - 11 till 17 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #142787
    Prix
    Deltagare

    Det bästa är helt klart att föra en dialog med kunden i vilket fall. Ring henne imorgon och var frågvis gällande om hon har tagit emot paketet, om hon har avsändare på det, om ni ska skicka om och om det ska skickas ny faktura :)

    Har själv fått stora beställningar, fast då på förskottsbetalning, utan att dem har varit några överdrivna som man skulle ta som skoj-beställningar och bara hoppats på betalning men de har aldrig kommit. Så vet vilken känsla du dras med!

    #142793
    Elina
    Deltagare

    @Prix 41721 wrote:

    Det bästa är helt klart att föra en dialog med kunden i vilket fall. Ring henne imorgon och var frågvis gällande om hon har tagit emot paketet, om hon har avsändare på det, om ni ska skicka om och om det ska skickas ny faktura :)

    Har själv fått stora beställningar, fast då på förskottsbetalning, utan att dem har varit några överdrivna som man skulle ta som skoj-beställningar och bara hoppats på betalning men de har aldrig kommit. Så vet vilken känsla du dras med!

    våran är dock ën vanlig faktura, så ingen förskott.

    #142795
    bloggus
    Deltagare

    Sammanträffanden finns, men var det en stor order med många olika produkter så är chansen att de fått samma från en annan butik liten. Hon har säkert fått påminnelsefakturan, men vill slipp anotan för allt. Inte ovanligt att folk inser att de inte har råd och tror att allt försvinner om man inte hämtar ut paketet.

    Jag skulle bara bita i det sura äpplet, skriva upp kundens namn så de inte beställer igen och ta kostnaden för frakterna själv, om inte det är så att hon/han erkänner om du trycker på lite. I så fall skicka ut en faktura på 250 kr.

    Kunder som gjort detta innan vet att man kommer aldrig driva in 259 kr vid inkasso, så de skrattar ändå åt en sådan faktura som kommer. Åker nog i soptunnan direkt.

    #142900
    Sam
    Deltagare

    Har för mig att jag läste nånstans i Klarnakontraktet att de står för kostnader i sådana fall, nån slags bedrägeriförsäkring. Har du kollat upp det med Klarna?

    #142947
    Elina
    Deltagare

    Nu löste det sig.. Kunden hade förväxlat oss med ett annat företag och hade inte alls våra varor hemma. Nu skickar jag ut dem på nytt, för kunden ville ha dem :)

    Slutet gott, allting gott!

    Tack för alla svar!

    #142953
    Frida
    Deltagare

    Åh, vad skönt att höra att det löste sig!

    #143280
    Elina
    Deltagare

    @Frida 41896 wrote:

    Åh, vad skönt att höra att det löste sig!

    ja verkligen! Jätteskönt!

Visar 7 inlägg - 11 till 17 (av 17 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.