Hej undrar mest hur ni hanterar kunder som inte vill ha en vara och skickar tillbaka den men först efter 1 månad.Vi har öppet köp i 2 veckor men nu har vi fått retur av kund som inte önskar varan och den är oanvänd men först efter 1 månad.Och hur hanterar ni kunder som hör av sig om att en vara har gått sönder när de använt den skickar ni ny eller får de ingen kompensation,Och när man frågar kunden så är det Aldrig deras fel utan alltid något fel på varan.
jag betalar tillbaka pengarna helt enkelt. Vi kör öppet köp i 30 dagar i GH och hela 60 i SweCat. Sedan vi införde det så ökade konverteringen och antalet returer har faktiskt minskat konstigt nog
Vi kör öppet köp i 30 dagar i GH och hela 60 i SweCat. Sedan vi införde det så ökade konverteringen och antalet returer har faktiskt minskat konstigt nog
Det där kan jag känna igen mig i. Om jag hade fem dagar på mig skulle jag skicka tillbaka varan direkt. Om jag har 60 dagar så tänker jag “Måste fixa det där nån dag” och sen sitter jag där vid jul med brassestolen jag köpte i juni som det är för sent att skicka tillbaka…
När det gällde grundfrågan så betalar vi tillbaka pengarna också utan att bråka. Men våra produkter är inte så “tidskänsliga” som modekläder och annat kan vara.
Jag räknar kundkontakt och kundtjänst som marknadsföring. Lägger ner mer tid och pengar på det och mindre tid på reklam. “Word of mouth” är extremt bra sätt att marknadsföra sig på.