Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Hur har Postnord blivit helt laglösa?
Etiketter: handla utomlands, hutlösa påslag, lantbrevbärning, tull
- Detta ämne har 10 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 1 år, 1 månad sedan av
Stefan.S.
-
FörfattareInlägg
-
11 september, 2024 kl. 20:55 #205655
Stefan.S
DeltagareFlaskhalsen2: Att outsourca till en 3PL hade varit en dröm, förhoppningsvis tillsammans med ett bra fraktavtal från en annan leverantör. Försöker hitta en lösning, utmanande med många smådelar, monteringsmoment och låg marginal som gör det svårt att överlåta.
Fyra nya paket försvunna (sannolikt stulna) sista dagarna. Vissa ligger kvar pĂĄ deras terminaler enligt spĂĄrningen, men Postnord gör absolut ingenting förutom att hänvisa till den mytomspunna “reklamationsavdelningen”, som inte existerar. ”Nedlagt, ingen ersättning”. Trots att vi inte begärt ersättning eller reklamation utan bara vill ha svar pĂĄ var alla produkter tar vägen. Det är obeskrivligt frustrerande att driva ett litet företag när ett större företag, som fĂĄr betalt för att leverera, gĂĄng pĂĄ gĂĄng tappar bort eller behĂĄller vĂĄra försändelser och sedan hänvisar mottagaren till oss för att svara pĂĄ frĂĄgor om deras tjänster. Den enda uppmaning slutkund fĂĄr är att be oss starta en reklamation, trots att de är väl medvetna om att detta inte gĂĄr. Vi försöker förgäves hjälpa slutkund med frĂĄgor som är ställda till Postnord om deras leveranser och leveransbesked, till deras kundtjänst.
OförstĂĄeligt varför de har en kundtjänst när de i stort sett inte löst ett enda av flera hundra ärenden. Alltid hänvisning till denna ….. autobrevlĂĄda som de kallar reklamationsavdelning. Att ersättning inte utgĂĄr för skadade produkter är en risk som ingĂĄr i tjänsten, men att det ingĂĄr att Postnord kan behĂĄlla produkterna utan ĂĄtgärd känns helt orimligt. Att de ocksĂĄ behĂĄller pengar för leveranser som aldrig utförts, än mer orimligt.
Jag hoppas innerligt att detta vidriga företag granskas grundligt och får ta konsekvenser i framtiden. Det måste finnas juridiska gränser för att medvetet låta andras produkter ligga kvar och gå förlorade på deras terminaler, oavsett om produkterna stjäls med intention eller som i Postnords fall genom passivitet. Framförallt när det börjar handla om större mängder.
Kommer hålla denna tråden igång för att ge en inblick i hur det är att arbeta med Postnord, så att andra e-handlare och slutkunder kan se hur det går till när ett paket försvinner och varför det ofta är omöjligt för e-handlare att hjälpa slutkunden med leveransfrågor.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.