Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Hur ser sera "tacksidor" ut?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97375
    JohanK
    Deltagare

    Hej!

    Hur viktig är tacksidan? Alltså sidan man kommer till efter att ett köp är slutfört.

    Ska man klämma in nån rabattkod som ger rabatt på nästa köp?

    Kan man ha “Tack xxx för att du handlar av oss, du har valt xxx(fraktmetod) vilket tar 1-2 dagar.

    Eller känns det kanske då som man sparar för mycket information om kund?

    Eller det kanske räcker med endast ett tack, resten kommer ju i mailet liksom.

    Vad mer kan man få in som är viktigt?

    “Just nu har vi bara tack för din order. Vi skickar din order omgående.”

    Hur ser era ut? gärna bilder!

    #136355
    fotofyndet
    Deltagare

    Vi har “Tack för din order. Kom ihåg att vi finns i sociala medier” och sen loggor och länkar till vår Facebook-sida och YouTube-kanal. Tanken med det är bara att vi ska försöka att få så många kunder som möjligt att hålla kontakten med oss.

    #136356
    JohanK
    Deltagare

    @fotofyndet 34713 wrote:

    Vi har “Tack för din order. Kom ihåg att vi finns i sociala medier” och sen loggor och länkar till vår Facebook-sida och YouTube-kanal. Tanken med det är bara att vi ska försöka att få så många kunder som möjligt att hålla kontakten med oss.

    Perfekt, Facebook hade jag glömt!

    Om jag inte minns fel så har du också oscommerce?

    En tanke är ju att kunden skrivit fel email adress och inte får bekräftelsemailet. om man därför ska ha mer information.

    Men frågan är om nån läser tacksidan så noga.

    #136359
    Tian
    Medlem

    Bra fråga. (Tänkte jag och kollade min direkt! ;o)
    Den var synnerligen torftig.
    En kopia på vad kunden beställt, och adressuppgifterna som lagts in.

    Man kanske borde ha en liten färgklutt, en bild eller logga.
    Facebook-knapp funkar kanske som “upplyftare”,
    eller kanske en bild på ett “paket” under din rad “Vi skickar ditt paket omgående”..

    #136360
    Lastbryggan
    Deltagare

    Lika viktig som bekräftelsen på skärmen är ju bekräftelsen i mejlen.

    Bifogar bilder på min skärm och mejl-bekräftelse och ser fram emot att få inspiration av andra.

    Edit:
    Såg att “vi inte tar hänsyn till helgdagar” och det gör vi i nya shoppen, blir till att editera tacksidan i morgon.
    Ibland är det bra att göra provbeställningar hos sig själv och hitta små justeringar.

    #136369
    Joel
    Deltagare

    Bjuder på vårt orderbekräftelsemail som precis fått ett ansiktslyft:

    [IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=511&stc=1&d=1329086562[/IMG]

    Tacksidan står näst på tur!

    Hur räknar du ut beräknad leveransdag Mats? Tar du hänsyn till att det tar längre tid till t.ex Gotland eller norra norrland?

    #136373
    Lastbryggan
    Deltagare

    Hur räknar du ut beräknad leveransdag Mats? Tar du hänsyn till att det tar längre tid till t.ex Gotland eller norra norrland?

    Görs beställningen före klockan 12 blir datumet +1 dag med undantag för alla postnummer som börjar på “9” och “621”. Självklart tar systemet hänsyn till “vanliga” helger som lör/sön.

    Jag har även en tabell där jag fyller i årets helgdagar och den uppdaterar jag årsvis. Både tacksidan och räkneverket “Beställ nu…” i shoppen tar hänsyn till dessa helgdagar.

    Enkelt smidigt och väl fungerande.

    #136374
    Joel
    Deltagare

    Ah perfekt ju! Hade dock varit ännu bekvämare om Posten hade ett API för att beräkna leveransdag (som även kan ta hänsyn till vad det är för typ av försändelse, aktuella förseningar etc) :)

    #136375
    Lastbryggan
    Deltagare

    @Joel 34730 wrote:

    Ah perfekt ju! Hade dock varit ännu bekvämare om Posten hade ett API för att beräkna leveransdag (som även kan ta hänsyn till vad det är för typ av försändelse, aktuella förseningar etc) :)

    Mmmm, men det är nog för mycket begärt :)

    #136376
    Lastbryggan
    Deltagare

    @Joel 34725 wrote:

    Bjuder på vårt orderbekräftelsemail som precis fått ett ansiktslyft:

    Posten Postpaket har bytt namn till Posten MyPack. ;)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.