Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Hur ser sera "tacksidor" ut?
- Detta ämne har 22 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 7 månader sedan av
Rikard.
-
FörfattareInlägg
-
13 februari, 2012 kl. 07:51 #136381
Katrin Lundgren
DeltagareHär hittar ni min
http://media.e-handelstankar.se/2011/04/tack_for_ordersida22.jpg
jag skrev ett blogginlägg om detta för ett tag sedan som ni hittar här vid intresse
http://e-handelstankar.se/bygg-kundrelationer-pa-tack-for-order-sidan13 februari, 2012 kl. 09:22 #136389Tian
DeltagareJättefina tacksidor ni har!
Bra blogginlägg, Kodmyran! Och bra blogg – den lägger jag till i mina favoriter!(Just nu är jag synnerligen frustrerad dÃ¥ min tycks vara uppbyggd i nÃ¥t underligt (?) format som inte gÃ¥r att ändra pÃ¥ mitt vanliga html-sätt. php… NÃ¥ja. man skall väl lära sig Ã¥tminstone EN sak varje dag?…)
13 februari, 2012 kl. 09:45 #136390Joel
Deltagare@Lastbryggan 34732 wrote:
Posten Postpaket har bytt namn till Posten MyPack.
BÃ¥de korrekt och fel Mats! De ”Postpaket” företag skickar till sina kunder genom Pacsoft Online heter numera MyPack medans de paket som privatpersoner kan skicka till privatpersoner, fortfarande heter Postpaket :rolleyes:
Men ja, det står fel i vår orderbekräftelse. Tack
13 februari, 2012 kl. 11:07 #136406wilma
Deltagare13 februari, 2012 kl. 12:28 #136409Lastbryggan
Deltagare@Katrin & Wilma, en sak som slår mig är att ni inte har med kundens uppgifter på orderbekräftelsen, vad är anledningen?
Måste väl vara bra att kunden kan se om hon/han knappat in en siffra fel i postnumret exempelvis, eller har skrivit fel e-post.
Nu har ju kunden ingen aning om denne har gjort nåt fel och i värsta fall kommer försändelsen i retur p.g.a. detta fel.13 februari, 2012 kl. 12:41 #136411Magnus
Deltagare#Katrin: Finns det någon anledning att visa en kolumn för rabatt när det ej ges.
Risken finns att kunden frÃ¥gar: – Varför har inte jag fÃ¥tt nÃ¥gon rabatt?13 februari, 2012 kl. 12:53 #136413Katrin Lundgren
Deltagare@Lastbryggan 34767 wrote:
@Katrin & Wilma, en sak som slår mig är att ni inte har med kundens uppgifter på orderbekräftelsen, vad är anledningen?
Måste väl vara bra att kunden kan se om hon/han knappat in en siffra fel i postnumret exempelvis, eller har skrivit fel e-post.
Nu har ju kunden ingen aning om denne har gjort nåt fel och i värsta fall kommer försändelsen i retur p.g.a. detta fel.kunden får också en orderbekräftelse via mail och där står dennes uppgifter. Jag kände spontant att jag ville renodla tack för ordersidan och lägga krutet på att bygga kundrelation där, leda kunden till facebook, nyhetsbrev eller vad man nu vill ( jag har valt facebooksida), orderbekräftelsen är den som kunden använder för att kolla sin order är min tanke
13 februari, 2012 kl. 12:56 #136414Katrin Lundgren
Deltagare@Magnus 34769 wrote:
#Katrin: Finns det någon anledning att visa en kolumn för rabatt när det ej ges.
Risken finns att kunden frÃ¥gar: – Varför har inte jag fÃ¥tt nÃ¥gon rabatt?Det är bara standardutseendet frÃ¥n vÃ¥r kassa jag använt. har aldrig reflekterat över att kunderna ska undr varför de ej fÃ¥r rabatter ( har hittils inte varit nÃ¥gon som hört av sig om det, däremot har de hört av sig och vill ha rabattkod när vi visar ett rabattkodsfält i kassan), och det är väldigt bra i de fall de fÃ¥r rabatter.
13 februari, 2012 kl. 13:02 #136415Magnus
DeltagareJag har haft enstaka ilskna kunder som frÃ¥gar varför de inte har fÃ¥tt rabatt när de ser rabattkodsfältet i kassan. – De har utgÃ¥tt ifrÃ¥n att alla andra fÃ¥r rabatt.
Därav är min tanke att det kan misstolkas av kunden när de ej får rabatt.
Det kanske är dumt att påminna om något man inte har gett i tackbrevet.13 februari, 2012 kl. 13:12 #136417GregerA
DeltagareMan behöver ju inte kalla det ”rabattkod” – man kan kalla det t.ex ”värdekupong” och lite mer ge intrycket att det används för tillgodohavanden och presentkort.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.