Mina fem cent
1: Bli mera säljande genom att exponera fler produkter och mindre av “annat”. Mobilversionen av er butik innehåller ju bara “annat” på förstasidan. Det känns lite som att det är en intresseblogg och butik på samma gång. Jag tror det är nyttigt för försäljningen om det där hålls isär mer.
2: Feta till priserna lite, och jobba med att hålla dem nära köpknappen. Priser som skrivs 3,395.00 kr ser mycket dyrare ut i hjärnan än att skriva 3395kr eller möjligen 3.395:-
3: Det är en hel del produkter med nedsatt pris. Gör det gärna mer tydligt att det är extrapris.
4: Det var lite knappt med produktbeskrivningar på en del håll och kanter. Likaså bildmaterialet. Det är det många shoppar som har problem med, men jag tror man vinner mycket på att ta fram egna bilder.
5: Jag gillar inte riktigt kassan, det hade gärna fått stå vad det är jag betalar för ovanför KCO-fönstret.
6: Ett enhetligt färgkodat köpflöde finns inte heller, det har i en del butiker visat sig vara väldigt bra, i andra blev det ingen skillnad, men kan vara värt att prova i ett A/B-test.