Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Kund har fått namnet kapat
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 5 månader sedan av Prix.
-
FörfattareInlägg
-
28 juli, 2011 kl. 10:15 #96169RockaliciousGäst
Efter mycket strul tidigare med outlösta postförskott tog vi bort alternativet men valde att ge det ett försök till, på gott och ont.
Den här gången kom det in en beställning, tog kreditupplysning och så långt allt väl. Skickade iväg paketet samma eftermiddag men fick ett mejl någon timme senare där personen förklarade att det var dottern som olovligen beställt i dennes namn och ville genast makulera ordern. Svarade att det var för sent då den redan var skickad och bad istället kunden hämta ut paketet och returnera, men har inte fått något svar.
Imorgon går paketet tillbaka till oss, det står tydligt i våra köpvillkor att det debiteras fraktavgift tur och retur samt hanteringsavgift om kunden låter bli att hämta ut paketet.
Men hur gör vi i detta fall? Har vi ens rätt att skicka en faktura till personen som står som beställare fast det inte var denna som beställt?
Och ja, postförskottet kommer bytas ut mot extern fakturalösning så fort det är möjligt för att undvika sånt här!
Tacksam för hjälp!
28 juli, 2011 kl. 11:59 #124846PrixDeltagareTesta att ringa kunden?
Jag skulle velat skicka ut den fakuran till kunden. Sedan får han välja om han kanske vill bestrida den och då kan du i din tur påpeka att hans identitet måste blivit kapad och han får göra en polisanmälan (på dottern). Eller helt enkelt att ni gör en anmälan för bedrägeri. Känns inte som att du har en återkommande kund att tappa och jag blir själv så jäkla trött på alla som utnyttjar systemet.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.