Kan man låta kunder lämna in paket på närmaste service point för t.ex. returer? Som jag bokar åt dem med pluskontot?
Eller hur kan man annars hantera returer och liknande för större föremål (när inte kunden fixar med returfrakten)?
Kan man låta kunder lämna in paket på närmaste service point för t.ex. returer? Som jag bokar åt dem med pluskontot?
Eller hur kan man annars hantera returer och liknande för större föremål (när inte kunden fixar med returfrakten)?
Du kan inte använda tjänsten DHL Paket för att kunden skall lämna tillbaka detta hos ombudet, det blir tvärnej!
Använd däremot tjänsten DHL ServicePoint retur, så kan kunden lämna in paketet hos sitt ombud, och det körs ut till dig som avsändare. Har du inte detta i DHL Multishipping, så ring kundtjänst (0771-345 345) och be tekniker lägga upp detta (tar ca 1 minut).
Då jag inte har någon möjlighet att invänta DHL bilen för upplockning av paket om dagarna, finns det någon tjänst via DHL där man kan lämna in dessa hos en Servicepoint, eller är det endast DHL bilen som gäller?
(Har avtal med pluskontot).
Ett tips är att kolla om du kan lämna paketen hos något annat ställe som ärbemannad dagtid då upphämtning ingår och de intemåste hämta upp hos dig. Annars är det vanligt med låsbart skåp/låda där de hämtar fastän man inte är på plats.
Så smart! Pratade just idag om hur vi ska göra med leverans och jag inte är där! Hm…behöver en låda med lås i trädgården. Hoppas ingen tror jag gömmer någon i lådan, hehe!
Författare
Inlägg
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.