Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Mac eller pc 2013

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100249
    Peppe75
    Deltagare

    Ska köpa ni stationär och funderar på en liten Mac mini. Såg att det varit på tal förut men för länge sedan. Kör textalk samt pacsoft, är mac kompatibelt med dessa?

    Fördelar och nackdelar vore intressant att veta.

    Tack på Förhand


    Försöker Sälja strumpor stödstrumpor och lite till

    #165022
    nordicwebteam
    Deltagare

    Pacsofts / Unifauns programvara är jag lite osäker på om det går att installera på mac. Det gick inte tidigare men det kanske har kommit en uppdaterad version. Men det är också möjligt att textalk har gjort en bra integrering och då behöver du kanske inte den programvaran. Textalk har väl bara admin i webbläsaren och så borde det inte spela någon roll.
    Varför frågar du inte textalk direkt, de har väl support för sin lösning misstänker jag?

    #165028
    Dan
    Deltagare

    Pacsoft kör man i webbläsaren ser inga problem med det. Däremot orderkoppling eller unifaunonline har jag inte koll på då de körs på desktopen

    #165030
    nordicwebteam
    Deltagare

    Det finns även ett program för desktop som många använder. Men det går att skriva ut online också alltså.

    #165035
    Dan
    Deltagare

    Pacsoft finns bara online. Det man kör på desktopen är Unifaun Orderkoppling eller Unifaun online. Dock är det samma mjukvara man kopplar mot så det är lite hårklyveri.

    Kör man bara pacsoft online tappar man hela automatiseringen med utskriftsfiler osv så de flesta kör ju unifaun orderkoppling på desktopen för att inte sitta och göra massa manuellt jobb

    #165036
    danielandersson
    Deltagare

    Man KAN ju köra orderkopplingen (eller vad det heter) Parallels eller VMware om man vill köra Mac. Vad vi sett så finns ingen Mac-version än (tragiskt nog).

    #165037
    Dan
    Deltagare

    Man kan också köra XMLpostning men det verkar vara nån dyr speciallösning för det erbjuds inte som default utan bara när man har specialbehov eller många klienter så skulle nog inte rekommendera att förlita mig på det.

    #165038
    Kocken
    Deltagare

    @Dan 65940 wrote:

    Kör man bara pacsoft online tappar man hela automatiseringen med utskriftsfiler osv så de flesta kör ju unifaun orderkoppling på desktopen för att inte sitta och göra massa manuellt jobb

    Är det inte så att kör man Pacsoft kan man bara använda Posten och med Unifaun så kan du använda “alla” andra och Posten?

    #165039
    Dan
    Deltagare

    Jo, det stämmer.

    Pacsoft är Postens ta-system, men det är utvecklat av Unifaun.

    Unifaun Online kan integrera mot massa andra ta-system men då kostar det pengar per sändning.

    Unifaun Online kan dock integrera “gratis” mot Pacsoft via orderkoppling men själva kopplingen kostar nån tusenlapp per år.

    Att köra pacsoft endast via webben funkar ju sålänge du inte har stora volymer paket. Har du det är det ganska dåligt.

    #165040
    Peppe75
    Deltagare

    Hmm kör mitt via webben då jag inte har så mkt ordrar men i framtiden vill man ju slippa allt manuellt så om det är rörigt med mac kanske man får köra pc


    Säljer strumpor på nätet

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.