Tänkte börja lägga ett eller två erbjudanden i kassan, välintegrerat med flödet för registrering (prestashop modul). Dock har jag läst här på forumet att det finns en ganska stor risk för sämre konverteringsgrad. Är det någon som har statistik på det? Har läst om både positiva och negativa erfarenheter kring detta så finns det någon samlad länk/info om ämnet så är tips välkommet.
Har gjort en liten test av detta på några högskole studenter som läser till medieproducenter och de gillar inte erbjudanden i kassan, då man lätt fattar det som om man har dessa varor i kundvagnen/varukorgen. Kunder förstår inte att detta är erbjudanden utan reagerar med känslan av att man gjort något fel och en del hoppar nog ur.
Kanske ligger en del i det ja. Amazon använder ju t.ex. inte det. Krävs nog en väldigt tydlig indelning för att det inte skall vara allt för förvirrande.
Författare
Inlägg
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.