Plus Forum E-handelsforumet Logistik Någon som vet något om 123ink.se och deras egna märke?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102740
    Effell
    Deltagare

    Hej!

    Har fått ta över en skrivare (Canon PC-D340) som var i det närmaste tom på toner. Jag hittade något som heter 123ink.se (enl. dem själva nya i Sverige, stora i europa), och jag funderar på om man vågar beställa deras eget märke på toner.

    Någon som har erfarenhet av denna leverantör och/eller vet vad som kan gå fel med budget-toner i en laser?

    Jag har aldrig haft laserskrivare själv innan, så jag är ganska nollställd. Priset är viktigt, då det inte finns så mycket svängrum, men är ju inte intresserade av att bli lurade för det…

    Här är en länk till canon originaltoner och deras budgetkopia:
    https://www.123ink.se/Tonerkassetter/Canon/Valj-skrivarmodell/Canon-PC/PC-D-340-p4397.html

    Tacksam för hjälp

    Mvh

    Frans

    #178584
    blazern
    Deltagare

    Har aldrig handlat där, men svarta toners till laserskrivare har jag testat ett flertal märken på och aldrig haft några problem.

    Däremot körde jag nån skit jag köpte på eBay från Tyskland i färglasern, färgerna stämde inte och de blev nån gegga i skiten sen åkte den in på lagning.

    Om det var tonerna som ställde till det eller inte vågar jag inte svara på. Brother lät inte speciellt förvånade över att fixeringsenheten fick bytas ut.

    #178587
    Effell
    Deltagare

    Tack för snabbt svar Blazern!
    :/ lät inte kul med problemen med färglasern. Så småningom blir det nog en färglaser, bra att veta att det kan strula till sig om man köper fel saker.

    Ang. svart toners – antar att budgettoners ingått i den mängden med(?). Bra att det isf verkar fungera bättre med svarta.

    Andra med erfarenheter?

    #178588
    blazern
    Deltagare

    Som sagt, är inte hundra på att det var tonerna som ställde till det, kan ha varit papperstrassel som gjorde att det började gegga. Men rätt färger blev det iaf inte.

    Brother tog det på garantin, inga problem!

    #178602
    123ink.se
    Deltagare

    @Effell 82924 wrote:

    Hej!

    Har fått ta över en skrivare (Canon PC-D340) som var i det närmaste tom på toner. Jag hittade något som heter 123ink.se (enl. dem själva nya i Sverige, stora i europa), och jag funderar på om man vågar beställa deras eget märke på toner.

    Någon som har erfarenhet av denna leverantör och/eller vet vad som kan gå fel med budget-toner i en laser?

    Jag har aldrig haft laserskrivare själv innan, så jag är ganska nollställd. Priset är viktigt, då det inte finns så mycket svängrum, men är ju inte intresserade av att bli lurade för det…

    Här är en länk till canon originaltoner och deras budgetkopia:
    https://www.123ink.se/Tonerkassetter/Canon/Valj-skrivarmodell/Canon-PC/PC-D-340-p4397.html

    Tacksam för hjälp

    Mvh

    Frans

    Hej Effell.
    Såg ditt tidigare inlägg.
    Jag kan berätta lite om vårt märke, vi tillverkar allt i vår egna fabrik och provtrycker alla våra nya produkter, och vi ger 100% garanti om det skulle förekomma att någon av dessa tronerna är defekta.våran garanti för varumärket 123ink varar i 3år.

    Vi levererar via posten Mypack eller företagspaket för 49kr oavsett storlek.och posten garanterar 24 timmars leveranstid men det kan förekomma fel i transporten.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas Westermark
    info@123ink.se
    08 550 04 123

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.