Startsida Forum Ă–vrigt Off-topic NĂ¥gon som vill ha 11,5 miljoner doller?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    MonsterM
    Deltagare

Fick ett mail idag där jag blev erbjuden att lĂ¥tsas vara en kvarlevande släkting. Jag kände liksom att hela grejen med att bygga upp ett eget vinstdrivande företag blir liksom inte lika spännande med sĂ¥ mycket pengar.

Men skulle nĂ¥gon annan vara sugen, sĂ¥ är det bara kontakta Dai Yong-ho ;)

”Hello!

I am Dai Yong-ho, an Investment Manager working for a reputable Bank in Hong Kong. I am contacting you with regards to business transaction I want us to execute, it is in respect to a dormant account which amounts to Eleven Million, Five Hundred Thousand Dollars belonging to my late client.

I have to meet an existing ultimatum from the Bank to provide a member of his family and all efforts to locate any has been proven unsuccessful. I want to present you as a surviving family member to enable you put a claim to the funds.

Please kindly indicate your interest for more information by responding to my private email address: daiyongho @ yahoo . com . hk

Thank you,

Dai Yong-ho”

fotofyndet
    Deltagare

De där breven blir ännu bättre när de kör med Google Översätt eller liknande:

”…tillhörande vĂ¥r kund, den sena Mr Smith…”

The late, den sena, den avlidna… Sak samma. :D

Jag hoppar dock ditt erbjudande, tror precis dom du att man blir lyckligare av egenförtjänad rikedom… ;)

Thomas THL
    Deltagare

Jag hoppar ocksĂ¥ ditt erbjudande.

Jag tog ett annat tidigare i veckan som ska ge mig 19 miljoner dollars.
    Jag har bett ungarna att ha tĂ¥lamod, tomten kommer inte pĂ¥ fredag utan lite senare med finare saker…

Hong Kong känns oseriöst, mitt var frĂ¥n Zaire!
    Ps. Akta er för erbjudanden frĂ¥n Nigeria, de är bluff!!!

GregerA
    Deltagare

”… belonging to my late client. …” – verkar ju lite tufft. Bara för att kunden är lite sen sĂ¥ tänker han ge bort pengarna. đŸ˜®

:D

Jimmys
    Deltagare

Om ni behöver bli av med skräp kan ni ju alltid skicka det till Nigeria :)

Anus Laptops: The Martins Cole Saga – ScamBaiting at its finest -thescambaiter.com

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du mĂ¥ste vara inloggad för att svara pĂ¥ detta ämne.