Plus Forum Övrigt Off-topic Någon som vill ha 11,5 miljoner doller?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95331
    MonsterM
    Deltagare

    Fick ett mail idag där jag blev erbjuden att låtsas vara en kvarlevande släkting. Jag kände liksom att hela grejen med att bygga upp ett eget vinstdrivande företag blir liksom inte lika spännande med så mycket pengar.

    Men skulle någon annan vara sugen, så är det bara kontakta Dai Yong-ho ;)

    “Hello!

    I am Dai Yong-ho, an Investment Manager working for a reputable Bank in Hong Kong. I am contacting you with regards to business transaction I want us to execute, it is in respect to a dormant account which amounts to Eleven Million, Five Hundred Thousand Dollars belonging to my late client.

    I have to meet an existing ultimatum from the Bank to provide a member of his family and all efforts to locate any has been proven unsuccessful. I want to present you as a surviving family member to enable you put a claim to the funds.

    Please kindly indicate your interest for more information by responding to my private email address: daiyongho @ yahoo . com . hk

    Thank you,

    Dai Yong-ho”

    #117144
    fotofyndet
    Deltagare

    De där breven blir ännu bättre när de kör med Google Översätt eller liknande:

    “…tillhörande vår kund, den sena Mr Smith…”

    The late, den sena, den avlidna… Sak samma. :D

    Jag hoppar dock ditt erbjudande, tror precis dom du att man blir lyckligare av egenförtjänad rikedom… ;)

    #117442
    Thomas THL
    Deltagare

    Jag hoppar också ditt erbjudande.

    Jag tog ett annat tidigare i veckan som ska ge mig 19 miljoner dollars.
    Jag har bett ungarna att ha tålamod, tomten kommer inte på fredag utan lite senare med finare saker…

    Hong Kong känns oseriöst, mitt var från Zaire!
    Ps. Akta er för erbjudanden från Nigeria, de är bluff!!!

    #117443
    GregerA
    Deltagare

    “… belonging to my late client. …” – verkar ju lite tufft. Bara för att kunden är lite sen så tänker han ge bort pengarna. 😮

    :D

    #117452
    Jimmys
    Deltagare

    Om ni behöver bli av med skräp kan ni ju alltid skicka det till Nigeria :)

    Anus Laptops: The Martins Cole Saga – ScamBaiting at its finest -thescambaiter.com

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.