Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Nordisk ehandel lanserar updatering för 5000kr

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103105
    jempart
    Deltagare

    Vi fick erbjudande från Nordiskehandel att uppdatera vår hyrbutik till en i och för sig mycket snyggare butik för 5000kr. Känns ruttet eftersom vi hyr butiken c:a 1500kr mån. och då tycker man väl att nya designer ska ingå. Verkar som vissa leverantörer gör allt för några kronor extra istället för att ligga i framkant och ha dom bästa snyggaste shopparna för hyresgästerna. Ser ut som en Magenta lösning, finns det andra som retat sig på tilltaget?

    Nån som kan tippsa om en ärligare leverantör med snygga hyrlösningar.

    #179879
    Stefan72
    Deltagare

    allt är väl en definitionsfråga men rent konkret kan man ju säga att dylika tjänster är kostsamma. Det är ju inget ovanligt att en lite proffsigare webshop med mycket ändringar kan kosta flera hundra tusen i arbetskostnad. Så även om man kan tycka att 1500 är mycket pengar så är det nog en ganska basic butik. Troligen så har du ändå en hel del funktioner där som du inte har i billigare butiker ändå.

    #179880
    Qarillion
    Deltagare

    Liknande tanke har slagit mig en gång tidigare.

    Men samtidigt så försvinner ju viljan att förnya sig och lägga förmodligen ganska mycket pengar på nya versioner och uppdateringar om ingen är villig att betala för dem.

    I detta fallet ger dom dig valet att uppdatera om du vill detta. Så det är ju valfritt och om det blir bättre/snyggare så är det ju ingen skillnad mot om du hade frågat om dom inte kunnat “hotta” upp din sida lite. Då hade summan förmodligen varit densamma ändå.

    Men i grund och botten ligger min åsikt att om hemsideleverantörerna inte kan ta betalt för uppdateringar och nyheter så försvinner en del av idéerna med att ta fram dem. Om det inte innebär att versionen man försöker sälja till kunderna är helt utdaterat och inaktuellt såklart :)

    #179905
    jempart
    Deltagare

    Tycker fortfarande att man ska måna om sina kunder och ge det bästa i alla lägen, då får man trogna kunder, vad jag förstår kostar en bra egen shop runt 100 000kr, vet inte hur många kunder Nordic shops har men för 5000kr/st kommer man långt, kanske vore läge att gå ihop 100 st och göra en egen. Tanken är god tycker jag men nu kryper jag till korset och beställer uppdateringen, trots allt Nordisc ehandel har en suverän help desk som alltid har ställt upp och det betyder mycket för en novis som mig.

    #179906
    snartehandlare
    Deltagare

    @jempart 84889 wrote:

    Tycker fortfarande att man ska måna om sina kunder och ge det bästa i alla lägen, då får man trogna kunder, vad jag förstår kostar en bra egen shop runt 100 000kr, vet inte hur många kunder Nordic shops har men för 5000kr/st kommer man långt, kanske vore läge att gå ihop 100 st och göra en egen. Tanken är god tycker jag men nu kryper jag till korset och beställer uppdateringen, trots allt Nordisc ehandel har en suverän help desk som alltid har ställt upp och det betyder mycket för en novis som mig.

    Givetvis ska man vara mån om sina kunder, men att ta betalt för en tjänst eller produkt betyder inte att man ej är mån om sina kunder. Du tar ju betalt för dina produkter, är du ej mån om dina kunder för det? ;)
    Saker och ting kostar, ingen jobbar gratis. Tycker 5000kr inte är några pengar alls för ett lyft i butiken, och om de ska kunna fortsätta släppa uppdateringar måste de finansiera arbetet. :)

    En annan sak är att butiken jag hjälper nu betalar 1500kr i enbart hostingavgifter per månad. Så att du betalar 1500kr för en hyrlösning är väldigt billigt egentligen. :)

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.