Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Nu behöver vi er hjälp – Maisstore.se

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94603
    Maisstore.se
    Deltagare

    Hej!

    Vi skrev tidigare en nyhet på Dan.se och precis som vi fått information om så blir man rätt fort ratad.

    Nu är vi igång med vår webbutik som lanserades ikväll, söndag kl 20.00 den 6/6.

    Det vi skulle behöva hjälp med är er synpunkt på det vi har startat upp, det som är mest anmärkningsvärt är följande;

    Jag och Malin har helt själva tagit produktbilderna, därför kan det säkert finnas några bilder som inte är helt hundra. Men ge oss gärna tips på vad vi kan förbättra här. Produktbilder är A och O för oss eftersom vi själva handlar mycket på nätet.

    Men vi vill gärna höra era synpunkter på andra delar, eller hela sidan rent överlag. All tips och kritik tas emot varmt.

    Butiken nås på Maisstore.se och är ett samarbete tillsammans med Prestaworks AB.

    Vänliga hälsningar
    Isabell Råberger & Malin Rydh

    #111304
    Parvelito
    Deltagare

    Jag är definitivt inte målgruppen, men…

    – En del av bilderna på väskorna är ganska mörka, i synnerhet de som tagit på lite avstånd där det är svårt att få till ljus med blixt. Ta bilderna närmare, med rätt ljussättning, och låt bakgrunden bara skymta fram. Kanske kompletterande studiotagna bilder ur flera vinklar också är att föredra, liksom bilder på hur det ser ut I väskan.

    Bilderna på armbanden var riktigt bra.

    – “Väskor och accessoarer av exklusivitet” som er förstasida heter är inte särskilt bra svenska. “Exklusiva väskor och accessoarer” kan man med fördel byta till.

    – Om ni inte har några halsband, ta bort kategorin.

    – Försök fixa snabbkassa. Varken jag eller någon annan orkar med fler inloggningar.

    – Att behöva logga in för att se vad fraktkostnaden blir är inte alls roligt! Och era köpvillkor hänvisar till en massa saker jag som kund inte vet något om. Det är kostnader för att returnera om jag har faktura (men ingenstans nämns att jag kan betala med faktura etc). Det här är viktigt, för är man ny kommer kunderna att nagelfara sådant ordentligt.

    #111305
    Maisstore.se
    Deltagare

    Hej Parvelito;

    Tack så mycket för din snabba respons, helt galet bussigt!

    Vi är medvetna om att vissa produktbilder blev rätt mörka. Detta berodde på att vi försökte få klart allt på samma dag, men det hann tyvärr bli kväll när vi kom till de sista produkterna.

    Tack! Titeln är ändrad, man blir självblind ibland och då är det riktigt härligt att få denna hjälp.

    Det kommer halsband under morgondagen, vi har bara inte fått till produktbilderna för de produkterna ännu. Men det kommer…

    Vi måste höra med Prestaworks gällande snabbkassan då det är dem som står för tekniken.

    När det gäller fraktkostnaden …. vi har verkligen försökt lösa detta på bästa möjliga vis… vet dock inte hur vi skall kunna göra det men vi kör helt fraktfritt inom hela Sverige. Så det är alltså fraktfritt, bör vi göra detta tydligare?

    Vi erbjuder endast kortbetalning och postförskott för svenska kunder, vi tycker att detta räcker.

    Fler förslag och synpunkter?

    #111306
    sailorcap
    Deltagare

    Jag gillar sajten! Ljus och fin!

    Men snabbkassa är viktigt för jag hatar verkligen logg-in-kassor.
    Försök framhäva “fri frakt” lite mer. Kanske en en mer uppseendeväckande färg.

    #111308
    Maisstore.se
    Deltagare

    Tack.

    Jag har precis tagit en diskussion om en snabbkassa och det kommer att komma. Tack!!

    Vi har nu ordnat så att bilden bli lite mer synlig när det gäller Fraktfritt, vi får hoppas det duger.

    Vi är riktigt spända och tycker detta är hur nice som helst, ös på bara :-)

    #111328
    Emil
    Deltagare

    Mycket fräsch shop. Jag tycker att jag känner igen temat. Jag håller själv på att få en shop i prestahop utvecklat så jag har spanat mycket efter färdiga teman men jag hittade inget som passade just mig, men detta passar bra för en shop som säljer mode.

    Varför står det ‘en del av prestaworks’? Äger dom shopen? Såg i prestaworks blogg att dom skulle börja med egna shoppar så är detta en del i det?

    Är inte så mycket att säga om designen, den är fräsch. Kanske det skulle se bättre ut med lite tydliga inramningar. Det känns som att allt flyter ihop. Jag gillar att ni fotar väskorna när ni bär dem. Ni kanske kan göra det med halsbanden och armbanden med? Fast jag vet att det är svårt att få till bra bilder på smycken som man bär, speciellt om det är mycket bling.

    Jag tycker att ni borde sturkturera om Finns i lager och lägg i varukorg. Finns i lager ligger väldigt nära antalsrutan och ser ut som en knapp så man vill nästan klicka på den när man skall lägga något i varukorgen.

    Angående Visa mer information och köp så är de den förstnämnda en knapp och köp bara text. Kanske borde vara tvärtom så att man känner för att klicka på köp istället för mer info? Sen står det köp men på produktsidan har ni lägg i varukorg. Jag tycker personligen att det bör stå samma sak, ex. lägg i varukorg på båda ställena.

    #111330
    Magnus
    Deltagare

    Tycker e-butiken är fräsch o ser bra ut!
    Är själv sugen på Prestashop.
    Apropå bilderna på väskorna så ser det bra ut med väskor i olika miljöer.
    Tror även att det ger en viss fördel i Google med att ha egna bilder vilket många inte är medvetna om.
    Att få väskorna lite mer ljusa ev. också med bättre kontrast går troligen att fixa med en reflexskärm.
    Titta gärna in på reflexskarm.se – Varning för reklam :)

    #111341
    Emil
    Deltagare

    Angående miljön som ni har fotat väskorna i så antar jag att ni vill förmedla lite street, men mycket av “graffitin” i bakgrunderna ser i mina ögon ut som klotter och är inte speciellt vackert. Det kanske skulle bli bättre med andra miljöer. Det skulle säkert gå att fundera ut något orginellt. Fast bäst är väl att sätta in väskan i sitt rätta element och sammanhang. D.v.s på axeln och kanske på shoppingrundan på stan.

    Edit. Shoppen är imponerande snabb. Jag antar att ni hostar den hos prestaworks. Vilket paket kör ni isåfall med där?

    #111352
    fenrik
    Deltagare

    JAg funderade på att byta till Prestaworks för längesedan, precis när dem började skriva om sin “kommande” snabbkassa. Tror det är 1 år sedan.
    Jag kontaktade då kundtjänst via deras kontaktformulär för att fråga om Snabbkassan mer ingående, hur dem låg till med mera.

    Hehe, jag har fortfarande inte fått något svar från Prestaworks…Så om Maisstore har några nyheter nu 1 år sendare om snabbkassan tas dem gärna emot.

    Vet också att Lastbilstillbehr – Styling – Reservdelar | Lastbilsgrossisten använder Prestaworks, kan du berätta någonting om dina erfarenheter från Prestaworks?

    #111354
    Emil
    Deltagare

    @fenrik 6755 wrote:

    JAg funderade på att byta till Prestaworks för längesedan, precis när dem började skriva om sin “kommande” snabbkassa. Tror det är 1 år sedan.
    Jag kontaktade då kundtjänst via deras kontaktformulär för att fråga om Snabbkassan mer ingående, hur dem låg till med mera.

    Hehe, jag har fortfarande inte fått något svar från Prestaworks…Så om Maisstore har några nyheter nu 1 år sendare om snabbkassan tas dem gärna emot.

    Vet också att Lastbilstillbehr – Styling – Reservdelar | Lastbilsgrossisten använder Prestaworks, kan du berätta någonting om dina erfarenheter från Prestaworks?

    Vad jag har sett så är inte snabbkassan riktigt vad jag är ute efter. Jag skulle vilja ha kassan på en sida och det verkar inte deras snabbkassa ha. Rätta mig gärna om jag har fel. Jag har tänkt anlita dem för hosting, men kommunikationen var inte den bästa. Jag väntar också på svar, eller jag har slutat vänta..Men jag skall snart försöka få tag i dom igen för jag har en del frågor. Det kanske är bättre att ringa..? Tilläggas kan att jag hade extremt svårt att hitta någon som ville göra min nya shop. Jag letade världen över efter först magento- och senare prestashop-kunniga firmor. Av dom som svarade så var det bara 1 som gav mig en offert efter att jag skickat över vad jag ville ha gjort..Den firman tog dock över 1 vecka på sig att svara pga av sjukdom så jag hade nästan gett upp där med..Så min shop som jag hade hoppats skulle vara igång nu kommer nog inte igång förrän i Juli…

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.