Jag har märkt stor skillnad på när man skickar ut ett mail, både på gamla jobbet med mot konsumenter och nuvarande där jag arbetar i stort sett endast mot företag. Jag A/B-testade väldigt många olika scenarier med både subject, tid på dagen, vilken dag, avsändaradress, innehåll osv. och kom fram till något som passade mina kunder helt ok. Jag tycker att du ska testa dig fram helt enkelt.
Bästa tiden för mig för B2C var en tisdag kl 11. Då hade jag urskiljbara besökstoppar kl 12, 17 och 21 på vardagar (och något fler besökare på tisdagar).
Om man inte har så stor databas med adresser kan det ju ta lite tid att testa olika scenarier men det är värt det (vi hade ca 250 000 adresser på B2C och kunde göra flera olika tester på samma utskick, nu har jag ca 45 000 adresser och gör max två olika test per utskick, oftast subject och innehåll).
@LittleBloom 36311 wrote:
Hej.
Märker ni skillnad på “klickfrekvens” på era nyhetsbrev beroende på dag och tid de skickas ut?
Med andra ord, skickar ni ut nyhetsbreven under de tider besöksfrekvensen är som störst?