Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Nyöppnad butik – Trafikkällor?

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #136760
    MrJ
    Deltagare

    Hej Richie,

    Stort tack för feedbacken! Just den biten med organisationsnummer, telefonnummer etc., är någonting som ska åtgärdas ganska omgående! Förhoppningsvis under morgondagen.

    – Hur ser du på att ange ett mobilnummer som telefonnummer? Oseriöst?
    – Hur ser du på att ha telefonväxeln öppen en timma om dagen? För lite?

    MVH
    Joel

    #136763
    Bjorn F
    Deltagare

    Du skriver på sidan att ni tar hand om “allt från rådgivning och offertering, till service- och garantiärenden”. Då skulle jag, som kund, kräva mer än en timmes telefontid. Nu är jag kanske inte den mest tekniska kniven i lådan men för mig innebär hemelektronik ofta irritation och supportsamtal, då vill jag inte behöva pricka in rätt timme för att kunna ringa.

    Sedan borde du plocka bort Övrigt-sidan. En hel sida där det bara finns två länkar till länkkataloger känns sjukt oseriöst. Okej om det är Hildas Hästblogg som vill klättra på listorna men för en internetaffär – absolut inte. Så stor skillnad kan jag inte tänka mig att det gör för din SEO att det motiverar något sådant.

    #136764
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    I ditt fall skulle jag skippat telefon, men en timmer tror jag du tjänar på att ta bort den istället.

    Jag tycker mobilnummer ser oseriöst ut. Men vet många seriösa firmor som har det, men jag gillar det inte.

    @MrJ 35162 wrote:

    Hej Richie,

    Stort tack för feedbacken! Just den biten med organisationsnummer, telefonnummer etc., är någonting som ska åtgärdas ganska omgående! Förhoppningsvis under morgondagen.

    – Hur ser du på att ange ett mobilnummer som telefonnummer? Oseriöst?
    – Hur ser du på att ha telefonväxeln öppen en timma om dagen? För lite?

    MVH
    Joel

    #136765
    MrJ
    Deltagare

    Björn: Förstår din poäng där med supporten. Ska klura ut en lösning

    Övrigt-sidan ska bort. Måste bara hitta ett bra ställe att gömma länkarna på. Har hört från professionella SEO-experter att dom gör skillnad hos Google, så jag vill inte ta bort dom.

    Jimmy: Vill inte överge telefonen helt. Kanske kan göra som vårdcentralen och be kunderna prata in ett meddelande och sedan ringa upp? :)

    #136766
    fotofyndet
    Deltagare

    @MrJ 35162 wrote:

    Hej Richie,

    Stort tack för feedbacken! Just den biten med organisationsnummer, telefonnummer etc., är någonting som ska åtgärdas ganska omgående! Förhoppningsvis under morgondagen.

    – Hur ser du på att ange ett mobilnummer som telefonnummer? Oseriöst?
    – Hur ser du på att ha telefonväxeln öppen en timma om dagen? För lite?

    MVH
    Joel

    Ett tips är annars att skaffa IP-telefoni. Vi har genom Megaphone och det kostar 79:- i månaden exkl moms och funkar helt ok. Inga speciella finesser, men det går att ringa och svara. Ett hyggligt bredband sitter du förmodligen redan på.

    #136769
    FredrikGust
    Deltagare

    @fotofyndet 35168 wrote:

    Ett tips är annars att skaffa IP-telefoni. Vi har genom Megaphone och det kostar 79:- i månaden exkl moms och funkar helt ok.

    Det som är särskilt bra med deras IP-telefoni är att man får två nummer i priset och om man inte har möjlighet att ha dessa båda på samma fysiska plats kan man få två dosor och ha fördelen av två abonnemang till kostnaden av ett.

    //Fredrik

    #136778
    Richie72
    Deltagare

    @MrJ 35162 wrote:

    Hej Richie,

    Stort tack för feedbacken! Just den biten med organisationsnummer, telefonnummer etc., är någonting som ska åtgärdas ganska omgående! Förhoppningsvis under morgondagen.

    – Hur ser du på att ange ett mobilnummer som telefonnummer? Oseriöst?
    – Hur ser du på att ha telefonväxeln öppen en timma om dagen? För lite?

    MVH
    Joel

    Telia har något som kallas nummerabonnemang. Då har du ett vanligt nummer typ 031-xx xx xx som vidarekopplas till valfri telefon. Då kan du enkelt ha en mobiltelefon med telefonsvarare typ “Tyvärr kan vi inte ta ditt telefonsamtal just nu men lämna gärna namn och nummer etc”.

    Kunden vet inte att det är ett nummerabonnemang utan det ser ut som ett hederligt gammalt Televerket nummer, ni kommer ner i kostnad och mobilen kan ni alltid ha med er.

    Jag tycker inte ni ska skriva något om öppettider på telefonväxeln, skriv istället, ring gärna på tfn: xxxx om vi inte har möjlighet att svara så lämna meddelande så ringer vi upp så snart vi kan. (Precis som vårdcentralen)

    Det gäller att hålla nere kostnaderna i början.

    Med mobil så ser ni hur många samtal ni får, är det så att folk ringer hela tiden så är det dags att skaffa en bättre lösning. Men jag tror att ert första samtal kommer vara från en Enirosäljare eller något seo-bolag (och något inkassobolag som söker bolaget som hade numret tre år innan er).

    Fördelen med nummerabonnemang är också att ni kan koppla numret till en fysisk adress senare och ha en vanlig telefon om ni önskar.

    Jag har ingen erfarenhet av IP-telefon så jag kan inte uttala mig om det är bättre eller sämre.

    #136785
    Per Nilsson
    Deltagare

    @FredrikGust 35171 wrote:

    Det som är särskilt bra med deras IP-telefoni är att man får två nummer i priset och om man inte har möjlighet att ha dessa båda på samma fysiska plats kan man få två dosor och ha fördelen av två abonnemang till kostnaden av ett.

    //Fredrik

    Detta har Cellip också, vi kör hemnumret på den ena linjen och företagsnumret på den andra, fungerar klockrent.

    IP-telefoni är en jättebra lösning på kontaktinformationsproblemet.

    #136978
    ikomorin
    Deltagare

    Eftersom tråden handlar ändå om trafikkällor så kan man inte bortse Google som en viktig trafikkälla. Och för att det ska komma trafik därifrån så gäller det att optimera.

    Jag tänker inte dra upp hela listan, men några saker som jag tycker är väldigt viktiga.

    1. Din title-tag för huvudsidan. Just nu står det: “Webbavenyn.se – Vi har det du verkligen behöver!”
    Om jag som kund söker via google och får upp din huvudsidan så vet jag inte alls vad du säljer och kommer troligen klicka på din konkurrent som har något i stil med “Hemelektronik – Billiga Datorer – Trygg ehandel | Butiken.se”

    Samma sak gäller för din meta-beskrivning. Du kanske redan har uppdaterat den, då kan det ta lite tid för google att snappa den. För just nu står det bara en massa kontaktuppgifter där.

    2. Samma sak gäller för din title-tags för kategorisidorna. t.ex.:
    Bärbara
    Just nu så står det enbart “Bärbara” som din title-tag. Det kan vara vad som helst med andra ord. Samtidigt så har är din url /datorer/laptops.
    En viktig seo-regel är att använda ditt huvudsökord som första ord i din title-tag och att försöka få med den i din url för sidan.
    Det vill säga, en bättre title-tag för dig skulle isf vara:
    “Bärbara Datorer och Laptops”

    Lycka till!

    #136980
    Liniver
    Deltagare

    Försökte söka på Webbavenyn Sverige på allabolag.se men fann inget? Är det såpass nyregistrerat så det inte har hunnit dit kanske?
    Hur som helst så är detta otroligt viktigt. Om jag ska handla från en webbutik jag inte känner till så tittar jag ALLTID på allabolag.se innan jag köper. I alla fall om jag ska betala med kort.

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 21 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.