Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Önskelista till Textalk

Visar 10 inlägg - 41 till 50 (av 53 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #143050
    fiddur
    Deltagare

    @team_f 41885 wrote:

    -Reakampanjer (dvs inte rabatt i kassan)

    Vad innebär detta? Extrapriser, rabattkoder på artikelsida, att rabatterna skall dras av redan på artikelsidan…?

    @team_f 41885 wrote:

    – Html kod i artikelmallarna (för HELVETE!! :p)

    Menar du på artikelattribut och/eller kundens val?

    #143064
    Richie72
    Deltagare

    @team_f 41885 wrote:

    -Reakampanjer (dvs inte rabatt i kassan)
    – Html kod i artikelmallarna (för HELVETE!! :p)

    Du kan ha extrapriser på olika produkter, det är bara att gå in på artikeln och under rutan för pris finns en ruta för Ev. extrapris.

    (vet iofs inte om det är vad du menar).

    #143096
    team_f
    Medlem

    Man kan inte lägga in en kampanj och sänka priset i en viss kategori under en begränsad ti (däremot kan man lägga in så rabatten dras i kassan) Detta har varit standard i osc sedan 90 talet. Måste säga att jag blev. Minst sagt förvånad.

    Jag menar alltså att man borde dels kunna göra en prissänkning med ett belopp eller en viss % på en hel varugrupp i taget, och dels bestämma när den ska avslutas och börja. dvs att kunna bulkändra..

    Själva poängen med en rea försvinner tycker jag om rabatten dras först i kassan, då har man ju redan affären klar så att säga.
    Som konsument skulle jag också bli tveksam till en webbshop som har en reakampanj, men reapriset..ja det kan man inte se…

    Efterfrågas inte detta av fler??

    Angående den andra frågan
    Om man ex vill lägga in ex prisjakts kod för prisjämnförelse måste man enligt supporten exportera hela sortimentet, klistra in koden i excel i varje artikel en och en och sedan importera sortimentet igen.. Och om man sedan avbryter samarbetet med prisjakt eller vill ändra något i koden, ex loggon position, ja då är det bara att börja om igen…

    Därför och av andra skäl (ex uppdaterade skötselråd från tillverkaren i en viss varugrupp) undrar jag varför man inte använda html i artiklemallarna.

    #143100
    team_f
    Medlem

    @Richie72 42018 wrote:

    Du kan ha extrapriser på olika produkter, det är bara att gå in på artikeln och under rutan för pris finns en ruta för Ev. extrapris.

    (vet iofs inte om det är vad du menar).

    Nja. Alltså först så går det intee att sätta en tidsbestämd sänkning. Sedan känns det väll sådär om man ska ha ex t-shirt rea och har 400 tshirts som ska reas i en 4 dagars raid.. Dvs det går inte att bulksänka en varugrupp.

    #143635
    fiddur
    Deltagare

    @team_f 42053 wrote:

    Man kan inte lägga in en kampanj och sänka priset i en viss kategori under en begränsad ti (däremot kan man lägga in så rabatten dras i kassan) Detta har varit standard i osc sedan 90 talet. Måste säga att jag blev. Minst sagt förvånad.

    Jag menar alltså att man borde dels kunna göra en prissänkning med ett belopp eller en viss % på en hel varugrupp i taget, och dels bestämma när den ska avslutas och börja. dvs att kunna bulkändra..

    Det här fanns tidigare, som en funktion att visa en rabatt som extrapris. Den ställde till med en hel del krångel i prishanteringen som ledde till buggar. Eftersom den användes av väldigt få så togs det bort. Planen är att det i framtiden skall lösas på andra sätt med en generell hantering av tidbundna förändringar. Tills dess går det att lösa manuellt eller med enkla skript som ändrar genom webservice.

    @team_f 42053 wrote:

    Själva poängen med en rea försvinner tycker jag om rabatten dras först i kassan, då har man ju redan affären klar så att säga.
    Som konsument skulle jag också bli tveksam till en webbshop som har en reakampanj, men reapriset..ja det kan man inte se…

    Det håller jag inte med om. Ofta i butiker kan man se skyltar med “50% på hela ställningen – dras av i kassan”. Dessutom kan man se rabatten så fort man lagt varan i varukorgen.

    @team_f 42053 wrote:

    Angående den andra frågan
    Om man ex vill lägga in ex prisjakts kod för prisjämnförelse måste man enligt supporten exportera hela sortimentet, klistra in koden i excel i varje artikel en och en och sedan importera sortimentet igen.. Och om man sedan avbryter samarbetet med prisjakt eller vill ändra något i koden, ex loggon position, ja då är det bara att börja om igen…

    Många lägger generell länk till prisjakt i något av sidofälten istället, men jag håller med om att artikelmallen bör kunna ha html. VI har en längre plan på att kunna anpassa artikelsidan mer; då kommer även template-hantering in för att få in sådana saker.

    #144189
    team_f
    Medlem

    @fiddur 42658 wrote:

    Det här fanns tidigare, som en funktion att visa en rabatt som extrapris. Den ställde till med en hel del krångel i prishanteringen som ledde till buggar. Eftersom den användes av väldigt få så togs det bort. Planen är att det i framtiden skall lösas på andra sätt med en generell hantering av tidbundna förändringar. Tills dess går det att lösa manuellt eller med enkla skript som ändrar genom webservice.

    Det håller jag inte med om. Ofta i butiker kan man se skyltar med “50% på hela ställningen – dras av i kassan”. Dessutom kan man se rabatten så fort man lagt varan i varukorgen.

    Många lägger generell länk till prisjakt i något av sidofälten istället, men jag håller med om att artikelmallen bör kunna ha html. VI har en längre plan på att kunna anpassa artikelsidan mer; då kommer även template-hantering in för att få in sådana saker.

    “Länkarna” är symboler som dyker upp på respektive produkt när den är billigast enligt prisjaktsindex. Går alltså inte att lägga i sidofältet. Det finns även massor av tillfällen då man behöver lägga till kod, ex tvättråd på t-shirts, tillverkarens logotype, uppdaterad info från tillverakre osv..
    Jämförelsen med skyltfönster är faktiskt riktigt , riktigt dålig på flera plan.

    Hur menar du med script och webservice?

    Lägger till ytterligare ett önskemål till listan
    + Funktion Splashar/prislappar på tumnaglarna
    + Versionslista med senaste uppdateringarna

    Hur går det med uppdateringen av bokföringsunderlagen?

    #158677
    Elversson
    Deltagare

    Bumpar upp önskelistan och lägger till en önskan från mitt håll.

    Jag har valt att aktivera funktionen som gör det möjligt för kunderna att kommentera och betygsätta varorna. För att se kundernas betyg och kommentarer måste jag sitta och gå igenom vara för vara när jag letar efter kunders utlåtande.

    Det vore kanon om det fanns en avdelning i admin som gjorde att jag kunde se en lista över kommentarer kunden gjort och givetvis vilka varor som kommaterats.

    #159555
    Tingeling.nu
    Medlem

    ojoj, hittade detta idag o stampar i textalks begränsningsträsk. Fick tillsagt häromdagen till mig från supporten att har jag ett arbete för som som kräver över 1000 timmars arbete för deras konsulter så kan de anta sig att hjälpa mig med mina extra tillägg så att säga á 800 kr timmen. nej jag har inga 800 000 kr till detta så här kommer min “lilla lista”

    fast rabatt som dras av från totalpriset exkl frakten.
    Kunna ge bort frakten, standard fält som kan bjudas på.

    Låta kunder samla bonuspoäng liknande ICA och coop att man får bonuscheckar inte hemskickat utan ser dem under sitt konto som man i kassan kan växla in mot betalning. som jag vill att allt mina kunder handlar får de tillbaks 5% i bonuscheckar. Går att växla in i kassan per 1000 kr (50 kr rabatt) på nästa order.

    Kunna editera ett välkomsmail till kunder som registrerar konto samt kunder som anmäler sig för nyhetsbrev.

    Bättre nyhetsbrevsfunktioner, analysbara med tex google analytics.

    Jag har idag att kunder som gillar min butik på Facebook får en rabattkod som innehåller en produkt på köpet, bara det att kunderna behöver först lägga varan i varukorgen o sedan ange rabattkoden, skulle vara enklare om kunderna bara kunde ange rabattkoden och varan läggs till i varukorgen (detta är en vara jag även säljer i butiken)

    Behöver begränsa rabattkoder till endast ett köp per person/inlogg fast flera olika personer kan ta del av rabattkoden. Idag får jag skriva in det i kunduppgifter att kunden redan fått denna varan eller koden.

    Kunna erbjuda utvalda varor i varukorgen beroende på vilka varor kunden köpt, varor som passar ihop med rabatterade priser samförsäljning.

    Kunna samförsälja varor tex som i min butik kunden köper ett mönster och erbjuds köpa garner, klicka här för att se garner och dessa är då ibockade från början, men kunden kan bock ur de garner han/hon redan har hemma och enbart beställa de som man behöver samt att produkterna ska räknas av i lagersaldot. Allt detta ska vara i en och samma köpknapp. samt kunna ange hur många av varje garn man behöver, att jag kan fylla i detta så det är färdigifyllt för kunden. Bara att klicka lägg i varukorg på samtliga.

    en generell funktion som visar att handla för x antal kronor till så får du fraktfritt i varukorgen och kassan.

    Att kunder ska kunna köpa sig en “högre” kund grupp/status (olika kundgrupper med bättre erbjudande/priser) och handlar de för säg 2500 kr/år så behöver de inte förnya sitt medlemsskap som på åhlens som ett exempel. När de köpt denna grupp/status så hamnar de i premium och får vissa extra funktioner såsom alltid fri frakt, bara dessa får tillgång till extrapriserna mm.

    Gästbok till butiken, ris eller ros sida.
    Galleri i butiken, där kunden kan ladda upp bilder på sitt arbete för att inspirerar andra och dela med sig (detta krävs dock att jag godkänner bilden innan den läggs upp i galleriet)

    Ja detta blev mina funktioner jag saknar i textalk

    #160792
    Runns.se
    Deltagare

    Håller på och bråkar med texttalk nu om att leveransstatus inte funkar om man har flera valmöjligheter på en vara. Fick svar iallafall.

    “Detta är inget fel utan butiken som beställde denna funktionen ville inte betala för att bygga in det på kundens val / Ulf”

    Ok, så att göra så att det funkar var det inte tal om? Bara skylla på butiken som beställde det?

    #160793
    Runns.se
    Deltagare

    Ulf på Textalk är förövrigt oftast otrevlig så fort man klagar på en funktion eller inte är nöjd… Så en trevligare kundservice kan man ju sätta på på önskelistan med.

Visar 10 inlägg - 41 till 50 (av 53 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.