Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel PÄsken / April 2015.

Visar 10 inlÀgg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    InlÀgg
    snartehandlare
    Deltagare

Hur har denna mÄnad gÄtt för er hittills ?

För mina kunder har det varit vÀldigt lugnt i början av April p.g.a. pÄsken men Àven denna helg.

Tror stockholm har sin pÄskledighet nu, och nÄgra andra stÀder; sÄ kan vara dÀrför. :)

Dan
    Deltagare

Om du blir medlem pÄ Analytics frÄn Ehandel.se kan du följa utvecklingen i detalj. Generellt Àr det ganska lÄgt tryck nu i start av april pga pÄsk och lov som du sÀger.

C.Larsson
    Deltagare

HÀr Àr det ocksÄ vÀldigt lugnt, tid över till annat :) som annars bara lÀggs Ät sidan. Jag har lagt till mig i analyctics sÄ det blir spÀnnande :)

snartehandlare
    Deltagare

Ok, igĂ„r hade butiken 2 ordrar, vi brukar annars ha minst 11 pĂ„ en lugn dag…

Edit: Hur ser det ut för er andra, lugnare Àven för er?
    Ska kika pÄ analytics, dock mÄste man ansluta butikens analytics och dÄ jag inte Àger den (Àn :P) kan jag ej göra det.

Qarillion
    Deltagare

Vi har bra tryck faktiskt, fint vÀder och mÄnga snickarsugna hjÀlper nog till :)

snartehandlare
    Deltagare

Gott att hyra Qarillion! Vi har sÄlit lite under hÀlften av vad vi brukar i April. :(

nmn
    Deltagare

För oss som importerar varor i USD och har lÄga marginaler sÄ stÀller kronans svaghet mot dollarn till det rejÀlt, priserna har gÄtt upp ca 35% pÄ ett Är. Och det gör naturligtvis sitt pÄ försÀljningen, hela IT hÄrdvarubranschen i europa gÄr uruselt just nu.

Joel
    Deltagare

@nmn 82369 wrote:

För oss som importerar varor i USD och har lÄga marginaler sÄ stÀller kronans svaghet mot dollarn till det rejÀlt, priserna har gÄtt upp ca 35% pÄ ett Är. Och det gör naturligtvis sitt pÄ försÀljningen, hela IT hÄrdvarubranschen i europa gÄr uruselt just nu.

Varför gör man inte gemensam sak och höjer motsvarande till kund?

anton
    Deltagare

@Joel 82371 wrote:

Du menar kartellverksamhet Joel? ;)

nmn
    Deltagare

@Joel 82371 wrote:

Naturligtvis sÄ stiger försÀljningspriserna lika mycket. Har man 5-10% TB och inpriset stiger 35% Àr det lite möjligt att ligga kvar.

Dock sÄ sÀnker sÄ snabba prisförÀndringar marknaden, mÄnga företag har budgetar i SEK och nÀr man jÀmför med vad man betalade sist slutar det ofta med att man skjuter upp inköp i hopp om att priserna skall gÄ ner igen.

Visar 10 inlÀgg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du mĂ„ste vara inloggad för att svara pĂ„ detta Ă€mne.