Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Påsken / April 2015.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102635
    snartehandlare
    Deltagare

    Hur har denna månad gått för er hittills ?

    För mina kunder har det varit väldigt lugnt i början av April p.g.a. påsken men även denna helg.

    Tror stockholm har sin påskledighet nu, och några andra städer; så kan vara därför. :)

    #178126
    Dan
    Deltagare

    Om du blir medlem på Analytics från Ehandel.se kan du följa utvecklingen i detalj. Generellt är det ganska lågt tryck nu i start av april pga påsk och lov som du säger.

    #178127
    C.Larsson
    Deltagare

    Här är det också väldigt lugnt, tid över till annat :) som annars bara läggs åt sidan. Jag har lagt till mig i analyctics så det blir spännande :)

    #178129
    snartehandlare
    Deltagare

    Ok, igår hade butiken 2 ordrar, vi brukar annars ha minst 11 på en lugn dag…

    Edit: Hur ser det ut för er andra, lugnare även för er?
    Ska kika på analytics, dock måste man ansluta butikens analytics och då jag inte äger den (än :P) kan jag ej göra det.

    #178130
    Qarillion
    Deltagare

    Vi har bra tryck faktiskt, fint väder och många snickarsugna hjälper nog till :)

    #178132
    snartehandlare
    Deltagare

    Gott att hyra Qarillion! Vi har sålit lite under hälften av vad vi brukar i April. :(

    #178103
    nmn
    Deltagare

    För oss som importerar varor i USD och har låga marginaler så ställer kronans svaghet mot dollarn till det rejält, priserna har gått upp ca 35% på ett år. Och det gör naturligtvis sitt på försäljningen, hela IT hårdvarubranschen i europa går uruselt just nu.

    #178141
    Joel
    Deltagare

    @nmn 82369 wrote:

    För oss som importerar varor i USD och har låga marginaler så ställer kronans svaghet mot dollarn till det rejält, priserna har gått upp ca 35% på ett år. Och det gör naturligtvis sitt på försäljningen, hela IT hårdvarubranschen i europa går uruselt just nu.

    Varför gör man inte gemensam sak och höjer motsvarande till kund?

    #178144
    anton
    Deltagare

    @Joel 82371 wrote:

    Varför gör man inte gemensam sak och höjer motsvarande till kund?

    Du menar kartellverksamhet Joel? ;)

    #178148
    nmn
    Deltagare

    @Joel 82371 wrote:

    Varför gör man inte gemensam sak och höjer motsvarande till kund?

    Naturligtvis så stiger försäljningspriserna lika mycket. Har man 5-10% TB och inpriset stiger 35% är det lite möjligt att ligga kvar.

    Dock så sänker så snabba prisförändringar marknaden, många företag har budgetar i SEK och när man jämför med vad man betalade sist slutar det ofta med att man skjuter upp inköp i hopp om att priserna skall gå ner igen.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.