Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Payson ligger nere, även deras webbsida.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97982
    Andreas
    Deltagare

    Payson ligger nere, även deras webbsida.

    Någon annan som har problem?

    #143534
    Andreas
    Deltagare

    Tog ibruk dem i Fredags och nu ligger de nere. Fått in någon order via dem, men tycker de borde komma upp och igång och snurra snart igen.

    Någon som vet om de ofta ligger nere?

    #143535
    fotofyndet
    Deltagare

    Vi har kört Payson sedan 2007 eller nåt och jag kommer inte ihåg sist vi märkte av att det var driftstörningar. Så det är inte ofta. Sidan är uppe nu så vi får hoppas att betalningarna funkar också då.

    #143539
    SimonJ
    Deltagare

    Jag har också problem med payson. Kommer åt deras webbsida men betalningar genom payson faktura går ej i min e-butik. Jag själv kan initiera payson direkt betalning men en kund kunde inte det, kunden kom inte åt payson.

    Kanske inte payson i sig som har problem utan vissa ISPs som inte kommer åt payson. Kan bero på morgonens åska kanske?

    #143551
    Andreas
    Deltagare

    Nu verkar modulen fått fnatt också, slänger en tillbaka till startsidan. Kör alltså Paysons egna modul i Prestashop.

    Dock är Payson uppe och snurrar igen.

    #143553
    Andreas
    Deltagare

    Fick detta av Payson:

    Vi har för tillfället ett fel på sidan pga. en uppdatering, våra tekniker jobbar just nu på att lösa detta.

    edit: Detta som svar när när jag skrev att min prestashop modul ej fungerar längre.

    #143555
    oth
    Deltagare

    Anledningen till att deras API slutat fungera:
    Deras ResponseEnvelope har bytt från camelCase till lowercase.
    Exempel:

    responseenvelope.ack=SUCCESS&responseenvelope.timestamp=2012-04-25T09%3a59%3a50&responseenvelope.version=1.0&token=[här står token]&responseenvelope.correlatonid=[här står corr-id]

    Tidigare hette parametrarna:
    responseEnvelope.ack
    responseEnvelope.timestamp
    responseEnvelope.version
    TOKEN
    responseEnvelope.correlatonid

    Det är bara att titta i deras API, t ex responseenvelope.php:
    $this->ack = $responseData[“responseEnvelope.ack”];
    $this->timestamp = $responseData[“responseEnvelope.timestamp”];
    $this->version = $responseData[“responseEnvelope.version”];
    $this->errors = $this->parseErrors($responseData);

    Även om man fixar detta genom att hacka deras API verkar det ge följdproblem senare i IPN-callet. Antagligen för att deras server tror den skickar camelCase, men i praktiken skickar lowercase, så när verifieringen ska ske så vägrar den acceptera det.

    Ring dem och säg att det är fel på deras API, att alla parametrar är i lowercase när de var i camelCase fram tills igår!
    Jag gjorde det förut och fick beskedet att ingen annan ringt, så det måste vara vårt eget fel. Blev hänvisad till deras formulär (vilket jag fyllde i) men de brukar ha en extremt långsam svarstid.

    Snälla, ring!
    +46 (0)8-728 93 50

    EDIT:
    Svar från deras kundtjänst:

    Hej,

    Parameternamnen ska ej ändras, vi jobbar på att återställa det just nu och vi jobbar så fort vi kan.

    #143557
    Andreas
    Deltagare

    Tänkte maila dem genom att svara via länken de gav mig i svarsmailet, men sidan man kommer till där man skall ange sin epostadress fungerar inte. Vad trött man blir!

    Förstår att de söker utvecklare!

    #143558
    oth
    Deltagare

    Vi upplever fortfarande problem med den asynkrona IPN-verifieringen efter köpet är gjort (det verkar fattas parametrar), så vi avvaktar lite innan vi vågar öppna det igen.

    #143559
    fotofyndet
    Deltagare

    Provkörde just och det funkade, men vi kör med deras gamla API. Har ni tillgång till det kan det vara ett tips för att få det att fungera tillfälligt.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.