Plus Forum E-handelsforumet Logistik Post som inte kommer fram.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94886
    niclask
    Deltagare

    Hej på er.

    Skulle vilja ha lite feedback hur ni hanterar kunder och post.

    När jag skickar mina iPhoneskal till kunder finns min returadress alltid på baksidan av det vadderade kuveret.

    Nu har en kund sagt att varan inte kommit fram, jag har för den delen inte fått tillbaka skalet från Posten. Eftersom jag inte har kolli-nr på kuverten då skulle man kunna i praktiken bli lurad av kunder konstant!?

    Kör ni efter några ramar kring detta ni som inte använder kolli-nr på era produkter som ni skickar?

    Tacksam för svar.

    / Niclas

    #114108
    Parvelito
    Deltagare

    Jag litar på kunden. Jag har haft mindre än ett fall per tusen skickade som kunden säger sig inte ha fått och som inte kommit tillbaka från Posten.

    Att skicka tusen brev spårbart kostar väldigt mycket mer än vad ett försvunnet brev kostar.

    #114109
    GregerA
    Deltagare

    Vi gör på samma sätt som Parvelito.

    Har brevet inte kommit fram efter 7-10 dagar så skickar vi ett nytt.

    #114118
    Richie72
    Deltagare

    Jag gör samma som Parvelito. Vid större ordrar så skickar vi REK.

    #114123
    Henrik lindh
    Deltagare

    Samma sak här, endast något enstaka har försvunnit (eller blivit blåst av kunden?) genom åren. Större ordrar med högre värde skickas som paket eller rek.

    #114140
    niclask
    Deltagare

    Tackar för svaren!

    #114190
    fotofyndet
    Deltagare

    Samma här, vi skickar nytt. Det är många gånger man har trott att man har blivit blåst, men sen har grejerna dykt upp på ett eller annat sätt. Ofta finns det en naturlig förklaring och påfallande ofta är anledningen att folk inte vet var de bor… :/

    #114358
    Gonte
    Deltagare

    Vi kör också på omleverans, ibland kör vi spårbar frakt på omleveransen för att slippa upprepade problem…

    Och precis som fotofyndet så är det oftast problem med att folk helt enkelt inte kan skriva sin adress.
    Men vi har också haft problem med posten ibland, vilket föranlett såna här gulliga hälsningar.

    #115157
    mattiasjarnhall
    Deltagare

    Fick en sån kund idag faktiskt.
    Det är bara att skicka en ny vara och se glad ut. Det är antingen en klåfingrig postenarbetare eller en “bedragare”.
    Att skicka REK är inte aktuellt (för billiga produkter).

    #115158
    Qantari
    Deltagare

    Hejsan!

    Jag har inte läst allt om denna tjänst Posten har, men de har en ny tjänst som heter Varubrev. Man måste dock vara fakturakund hos posten och varje brev får en streckkod.

    Varubrev – Posten.se

    Ta en koll vettja. Det står att man måste skicka minst 100 brev, men samtidigt kan man skicka “Enstaka” brev till lite högre pris.

    /Patrick

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.