Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Posten – Reklamfixaren
- Detta ämne har 9 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 11 månader sedan av
Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
5 november, 2011 kl. 12:34 #96768
Prix
DeltagareJag har varit inne på att testa Posten Reklamfixaren. Jag hade då tänkt välja ut x antal postnummer i flertal län och sedan utvärdera både tjänsten och var jag kan tänkas vara populärast.
När man fyller i uppgifterna pÃ¥ postens hemsida sÃ¥ räknar den ut antalet hushÃ¥ll i angivet omrÃ¥de och ger även ett pris/stycket. Det jag tänker pÃ¥ är hur det fungerar pÃ¥ alla hushÃ¥ll som har ”ingen reklam tack” det är ju en hel del och om man betalar även för dessa lapparna? Eller hur fungerar det? NÃ¥gon som testat tjänsten och vill utvärdera?
5 november, 2011 kl. 13:29 #129852Jimmy Ostrom
DeltagareHär hittar du lite info: http://www.ehandel.se/forum/marknadsfoering/2110-utskick-prisvaert-tryck-och-prepress.html
5 november, 2011 kl. 16:37 #129859Prix
DeltagareDär va den! Visste trÃ¥den fanns men kunde inte hitta den… Men svaret pÃ¥ det här med ”inte reklam tack” finns inte med där om man skickar till alla inom ett postnummer, sÃ¥ är det nÃ¥gon som vet?
5 november, 2011 kl. 16:53 #129862Parvelito
DeltagareDu betalar för det, det finns ingen statistik på hur många det är som inte vill ha reklam.
5 november, 2011 kl. 23:55 #129872Prix
DeltagareKänns lite surt. Av egen erfarenhet så har jag själv delat ut till cirka 5 000 hushåll och grovt uppskattat så har det 40 % som inte ville ha reklam. Det skulle ju innebära att priset nästan blir dubbelt upp.
6 november, 2011 kl. 19:39 #129896Marks-Bleeds.se
DeltagareTror alla utskick via reklamfixaren skickas adresserat till mottagaren. Och dÃ¥ det blir direktreklam (dvs med en adress och direkt riktat till en person) sÃ¥ kommer man runt ”ingen reklam tack”-problemet. Dvs reklamen delas ändÃ¥ ut till dessa.
6 november, 2011 kl. 19:57 #129897Parvelito
DeltagareNej, skall man ha adresserade utskick blir det väsentligt dyrare.
8 november, 2011 kl. 16:59 #129964Solsken
DeltagareTidigare har det varit sÃ¥ att alla brevbärare rapporterar in ett par gÃ¥nger om Ã¥ret hur mÃ¥nga som har skylt för ”ej reklam” och de räknas dÃ¥ bort i systemet som posten har för antal hushÃ¥ll. Ifall detta stämmer fortfarande sÃ¥ betalar du inte för de med skylt uppe. Det kan ju vara viss differens eftersom det inte räknas allt för ofta. Men sen finns det en tjänst som posten har som används för samhällsinformation och liknande som nÃ¥r alla.
10 november, 2011 kl. 19:22 #130096Eva-Lotta
DeltagareHej
Jag arbetar på Posten som ansvarig för Reklamfixaren. När du köper oadresserad direktreklam så tar vi inte med de hushåll som tackar nej till reklam och du betalar självklart inte för dessa heller.
Vänliga hälsningar, Eva-Lotta Laurin
11 november, 2011 kl. 04:58 #130121Jimmy Ostrom
DeltagareTack för informationen, nu vet vi läget.
@Eva-Lotta 27708 wrote:
Hej
Jag arbetar på Posten som ansvarig för Reklamfixaren. När du köper oadresserad direktreklam så tar vi inte med de hushåll som tackar nej till reklam och du betalar självklart inte för dessa heller.
Vänliga hälsningar, Eva-Lotta Laurin
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.