Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Redovisning och Fakturering med flera butiker

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99165
    V.Lindberg
    Medlem

    Hej,

    Håller på att fixar med ett projekt vid sidan av som kommer leda till ungefär 10 individuella butiker på olika domäner med ungefär 1000-2000 orders/butik och år. Och har nu fastnat lite i hur man ska strukturera redovisning och faktureringsdelen.

    Flödet ser idag ut så här:

    Order – Faktura själva till kunden – Betalning in på vårt konto – Program läser av att betalningen är inne på kontot – Skickar packsedel till 3PL – 3PL skickar ut varan.

    Vi vill ju slippa fakturera själva och funderar på om vi ska försöka sälja dem? (Klarna verkar inte funka i vår affärsverksamhet)

    Hur löser man redovisningen när det är såpass många olika butiker och inbetalningar?

    Mvh
    Victor

    #155765
    JohanK
    Deltagare

    borde väl räcka att ha något prefix framför ordernumret så man ser vilket kvitto som är till vilken butik eler menar du nåt annat?

    #155777
    connywesth
    Deltagare

    Om det är uppföljning av ekonomiskt resultat du menar så kan man använda resultatenheter, VISMA/SPCS Administration 1000 har inbyggt stör för det.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.