Har en kund som fått sin vara förstörd i leveransen. Denna skall skicka tillbaka denna och jag tänkte att jag kunde boka med posten varubrev och skicka fraktetikett till kunden.. Det jag undrar över är om ett vanlig postombud skulle ta emot brevet och scanna in? Kunden i fråga bor en bra bit från ett företagscenter så det känns inte snällt att kräva att denna skall åka dit för att lämna brevet?
Du kan annars boka och betala för en “Skicka lätt” istället och mejla PDF’en eller alt. posta etiketten till kunden. Skicka lätt går att lämna in hos valfri postombud.
Skicka lätt måste ju vara det allra enklaste. Vi kör en del med Schenker Privpak också, som vi skickar i brev eller via PDF och kunden skriver ut och klistrar på.
Lyfter gammal tråd. Numer erbjuder ju Posten Varubrev retur! Kunden får lämna in returen hos ombud. Följdfundering på detta är ju då ifall man inte kan få börja lämna in sina vanliga utgående varubrev hos ombud också? Det är nämligen så att Posten FC har stängt här största delen av dagen och det är svårt att tajma dom…
“Om kunden vill returnera varan lämnas försändelsen in med returfraktsedeln på ett företagscenter, hos ett postombud eller till lantbrevbäraren och kunden får ett kvitto på inlämningen.”
Författare
Inlägg
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.