Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Returer – frakt?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94654
    sailorcap
    Deltagare

    Hur många procent av era order skickar kunden i retur?

    Återbetalar ni hela beloppet kunden har betalt (dvs inkl frakt och fakturaavgift t.ex) eller enbart det kunden har betalt för själva varorna?

    #111964
    fridsalls
    Deltagare

    Väldigt få av våra kunder som returnerar.

    De få gånger vi får returer gäller att byte kan ske mot andra varor, tillgodo eller beloppet återbetalas mot en returavgift på 10% av varuvärdet. Returfrakten står kund för, vid ev reklamation skickar vi kund en returetikett.

    #111967
    Parvelito
    Deltagare

    Jag tror jag har en retur per 1000 ordrar eller något sådant. Är det inom 2 veckor återbetalas varans pris + frakt. Är det mer än två veckor återbetalas endast varans pris. (Har hänt någon gång då någon köpte en present som inte alls passade).

    Vid reklamationer så tar vi sällan tillbaka varan eftersom fraktkostnaden och vår hantering för att i vår tur få den utbytt är dyrare än varans värde. Vid de få fall vi gör det, betalar vi så klart returfrakten.

    #111968
    MrFalk
    Deltagare

    Vi har inte många returer, vi försöker alltid att hitta ett sätt att få kunden nöjd.

    Om det skulle vara så att kunden absolut inte vill ha produkten så återbetalar vi hela beloppet och står för returfrakten.

    #111969
    Lastbryggan
    Deltagare

    Hur många procent av era order skickar kunden i retur?

    Det är inte ens 1% som returnerar sina beställningar.

    Återbetalar ni hela beloppet kunden har betalt (dvs inkl frakt och fakturaavgift t.ex) eller enbart det kunden har betalt för själva varorna?

    Vi följer de regler som SDh har och det innebär att vi är skyldiga att återbetala hela ordervärdet och inte bara varuvärdet.

    Ibland kan det kännas lite surt då en fakturakund skickat tillbaka hela ordern och vi faktiskt gör en änu större ekonomisk furlust på ordern. Vi “försvårar” det däremot lite för kunden då vi kräver att fakturan skall betalas i sin helhet till Klarna och att vi sedan återbetala hela ordervärdet.

    Detsamma gäller vid PF, kunden måste lösa ut ordern och skicka tillbaka det för att vi skall återbetala ordern.

    #111970
    fridsalls
    Deltagare

    Lastbryggan, så ni betalar även ut postförskott avgiften?

    #111972
    Lastbryggan
    Deltagare

    @fridsalls.com 7424 wrote:

    Lastbryggan, så ni betalar även ut postförskott avgiften?

    Ja, vi återbetalar hela ordervärdet inkl. pf-avgifen.
    (Vi specificerar den den inte på ordern utan frakten inkluderar även pf-avgiften)

    #112688
    Doris1
    Deltagare

    Säljer man kläder via internet så kommer du upp i helt andra siffror än vad som står här. Returer kan vara ett stort problem för vissa typer av e-handel. Även om man har måttabeller och bra produkter så kommer returer. Ca 30% kommer tillbaka pgr av fel storlek.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.