Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Sälja butik, Klarnas avtal?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100277
    DavidWigg
    Deltagare

    Tänkte kolla här om någon har erfarenhet av detta.

    Jag ska sälja en av mina butiker. Köparen ska bara vidarebefodra domänen till sin befintliga butik.

    Jag har haft Klarna faktura i den butiken. Men det är min tredje i ledet hos Klarna, alltså den är inte belagd med någon månadskostnad. Det är min första butik som jag har kvar som har månadskostnaden.

    Avtalet til butiken som jag ska sälja är uppsagt, går ut runt årsskiftet. Jag har enskild firma och butiken är en avgränsande del.

    Blir det problem enligt Klarnas avtal om köparen pekar om domänen till sin befintliga butik där denne inte har Klarna?

    Har läst avtalet men vet inte om det gäller för endast domännamnet?

    Tänkte kolla här om någon vet om detta nu, annars kontaktar jag supporten i morgon.

    #165153
    flennstrom
    Deltagare

    Du ska definitivt kontakta supporten. Det kan tex vara så att köparens butik säljer en annan varukategori och då vill vi klassificera butiken korrekt. Avtalet överlåts normalt sett till en köpare, men vi måste enligt Finansinspektionens krav alltid undersöka en avtalsinnehavare så det inte är ett upplägg för tex penningtvätt (ingen direkt misstanke mot din köpare förstås, utan en ren rutin).
    Hör av dig till supporten på 08-12012030 så kan de hjälpa till att reda ut vad som gäller.

    #165154
    Joel
    Deltagare

    Jag förstår inte riktigt vad Klarna har med detta att göra.

    Avtalet som köparen inte tar över är ju skrivet mellan dig och Klarna, och inte mellan din butik och Klarna. Byter butiken ägare så borde ju avtalet automatiskt bli ogiltigt?

    Hade köparen däremot varit intresserad av att ta över avtalet du har med Klarna så måste ni givetvis kontakta dem.

    #165155
    flennstrom
    Deltagare

    Rätt Joel, jag missförstod.
    Nu när jag läser igen ser jag att köparen bara köper domännamnet.

    Det kan vi ju inte ha några synpunkter på. Men bra om man kontaktar oss och meddelar så vi inte undrar varför det inte är några transaktioner och så går vi in på butiken (som kanske inte har Klarna eller har en annan leverantör) och så blir det förvirring.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.