Efter diverse diskussioner fick jag höjningen sänkt från 9% till 6% vilket är en lägre höjning än Schenkers generella höjning på 7% på alla paket upp till 5 kg (enligt deras säljare). Varför de från början ville höja mitt pris med 9% framgår dock inte…
Schenker nollställer väl sitt drivmedel till 0% varje år och sätter det på grundpriserna istället. Eller? Är det inte det höjningen avser? vad är DMT efter höjning?
Även DHL har passat på att höja sina priser rätt rejält från 1/11, och det utan några brev ens.
8-12% har priserna stigit för mig, och DMT är hela 11% trots höjningen! Den senare siffran är ju helt otrolig, för DMT är mer än hela bränslekostnaden för att befordra paketen.
Har dem ingen skyldighet att informera om sådant? Jag har inte tittat på mitt kontot om det är någon höjning, men får väl göra det. (Ur ett relationsperspektiv mellan kund och DHL så bör det ses som en skyldighet oavsett vad avtalet säger)