Plus Forum E-handelsforumet Logistik Schenker Privpak +4000%

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94576
    GregerA
    Deltagare

    Jag fick en kundtidning från Schenker och ser bl.a att de ökat sin volym i Privpak med 4000% (40 ggr) de senaste 12mån. Det är ju en del – även om det inte står i absoluta tal vilka antal det gäller.

    #111094
    Parvelito
    Deltagare

    De har tagit väldigt mycket av businessen hos dem som säljer på Tradera, och så är de i övrigt ganska offensiva. Pratade med ett av deras ombud som intygade att de hade hyllorna fyllda och det var bra cirkulation på paketen.

    #111096
    Thomas THL
    Deltagare

    Det är bra det!

    Uppgav samma mängd på försändelser till Posten & Schenker, Schenker gav mig 50% på prislistan och e-handlarens bästa vän, Posten, lämnade 10%.

    Hoppas de fortsätter att plocka marknad och kan bygga ut nätet ytterligare.

    /Thomas

    #111097
    Andreas
    Deltagare

    Jag har en gång litat Schenker.

    Frakten fungerade bra, men deras fakturor. Kom först en faktura, sen en till. Sedan en krediteringsnota, sedan en påminnelsefaktura. Endel i kronor andra i euro.

    En faktura skall man förstå utan att behöva ringa upp dem, går dyr arbetstid + att samtal till Sverige inte är billiga.

    #111107
    timmy
    Medlem

    Andreas : Har inte haft de problemen du beskriver. Tycker fakturorna är väldigt lätta att förstå, faktiskt bättre än postens. Nu kör jag med autogiro och det är underbart. Schenker är som posten lite dåliga på att samla allt på en faktura utan skickar gärna ut massor varje månad.

    #111247
    Robin
    Deltagare

    Hos Posten finns det möjlighet att få månadsfaktura istället för flera gånger i veckan. Dock får man då betala ett kredittillägg, men så länge månadsfakturan inte är på över 70-80K så sparar man nästan in kostnaden för kredittillägget på uteblivna fakturaavgifter.

    Sedan ska man inte underskatta kostnaden (och uppgiftens grad av tråkighet) för arbetstid för att administrera 20-25 fakturor i månaden istället för 1 st…

    #112460
    Fredrik warmark
    Deltagare

    Hört att Schenker och DHL Slår på stort för att få E-handlare att välja deras paket nu när det ökat rejält med antalet ombud det senaste åren.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.