Plus Forum E-handelsforumet Logistik Schenker Stockholm

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104218
    Plastskivor
    Deltagare

    Detta autoreply får man om man mailar Schenkers bokning i sthlm:

    “Vi har för närvarande produktionsstörningar i Stockholm. Som en följd av detta kan vi inte hämta in eller leverera alla styckegods- och paketsändningar i Stockholmsområdet. Störningarna har också medfört att vår kundservice blivit hårt belastad med långa svarstider som följd.

    Din bokning ligger i kö, det kan dröja innan vi kan ta hand om den. Om du väljer annat transportalternativ eller stänger för semester, vänligen makulera din bokning.

    Vi beklagar störningen och arbetar med att förbättra situationen.”

    Är det nån som vet något ??
    Att få info från Schenker om när de kan hämta mina paket och styckegods verkar ju vara omöjligt.
    Skulle det hjälpa om jag fyller bilen med så mycket jag kan och kör själv till Schenkers terminal i Spånga ? Eller skulle de vägra att ta emot?

    #183860
    Plastskivor
    Deltagare

    Testade att ringa också och då har de en telefonsvarare som säger att de inte kan hämta något alls i sthlm idag.

    Jävla skit..

    #183862
    Lagrinsexperten
    Deltagare

    Hej

    Det finns andra alternativ än Schenker. Kolla med Fraktkompaniet, Budbee eller andra mindre aktörer.
    Kom ihåg störst är inte samma som bäst.
    mvh
    David Leifsson
    david.leifsson@leman.com
    0706649103

    #183865
    Plastskivor
    Deltagare

    “tidigast måndag” är beskedet nu. Har nu bokat och etiketterat om alla försändelserna till DHL. Hoppas att det dyker upp en dhl-bil och att den har plats.

    Är det nån som vet om det är ok för DHL med burar med blandade produkter ? (Servicepoint, paket inrikes och stycke).

    Sedan skulle jag bra gärna vilja veta varför ett företagspaket på 52 x 52 x 4 cm inte kan gå som paket utan som styckegods med DHL?? Hypotetiskt skulle jag kunna ta en kartong på 149 x 49 x 49 och lägga i den lilla platta försändelsen på diagonalen, så blir det ett paket enligt DHL.

    #183867
    Stefan72
    Deltagare

    De har en maxbredd på 50cm på vanliga paket. Varför vet jag inte men det har väl med deras sortering att göra antar jag. Styckegods sorteras inte maskinellt.

    #183869
    Plastskivor
    Deltagare

    En mycket positiv grej som jag nu upptäckte med DHL är att man ser direkt (innan man trycker på bokningsknappen) i Unifaun avståndet bilväg och fågelväg till den föreslagna servicepointen. Väldigt bra!

    Finns den grejen inte för Schenker Privpak Ombud? Eller är det bara att jag missat att aktivera funktionen för Schenker ?

    #183871
    Yvonne
    Deltagare

    Herre gud, vad håller dom på med på Schenker!!!
    Vi väntar på 3 mycket viktiga pallar som dom tydligen slarvat bort där i Stockholm, först var endast en försvunnen och nu tydligen alla tre.
    Leveransen är redan försenad en vecka och de har talat om för oss att de minsann har 30 dagar på sej att leta…men det är ju för tusan pallar vi pratar om, jag kan förstå om ett paket ramlar emellan nånstans…

    Varorna på pallarna är dessutom specialtillverkade till oss, så det är inte bara för leverantören att skicka nya…

    #183872
    Plastskivor
    Deltagare

    Är det NÅGON i Stockholmsområdet som har fått en hämtning av Schenker efter 2017-06-29 ?

    Eller är det bara småkunder som dom skiter i ?

    En kul notis är att aldrig har de varit så snabba på Schenker som när jag mailade och meddelade att jag ville avboka samtliga ohämtade försändelser. Fick bekräftelse inom 15 min att alla var avbokade.

    #183874
    Jimmys
    Deltagare

    @Plastskivor 90196 wrote:

    Är det NÅGON i Stockholmsområdet som har fått en hämtning av Schenker efter 2017-06-29 ?

    Eller är det bara småkunder som dom skiter i ?

    En kul notis är att aldrig har de varit så snabba på Schenker som när jag mailade och meddelade att jag ville avboka samtliga ohämtade försändelser. Fick bekräftelse inom 15 min att alla var avbokade.

    Vi har inte märkt något, de har hämtat precis som vanligt och paketet har kommit fram som vanligt, dagen efter!
    Dock har vi daglig fast hämtning så de kanske har prioriterat de fasta?

    #183876
    Plastskivor
    Deltagare

    Jag har varit med på Schenkers fasta tur i Vallentuna senaste 4 åren, så uppenbarligen är det något annat som gör att ni är prioriterad kund och jag inte är det. Mina köp av schenker-frakter senaste 12 mån har varit ca 200 tkr exmoms. Prognos för nästkommande 12mån: 0 kr.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.