Plus Forum E-handelsforumet Logistik Skicka ny produkt till Norge

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99708
    vegen
    Medlem

    Hej,

    Hittade inte en tidigare tråd om detta så jag skriver en ny.

    Har skickat en vara till en kund i Norge. Nu har varan gått sönder och kunden ska returnera varan till oss. Vi kommer sedan laga produkten och skicka den på nytt till Norge.

    När vi varudeklarerar försändelsen, är det bara att sätta värde 0 k så kund en behöver betala tull och moms igen? Eller finns det någon bra rutin kring detta?

    Tacksam för svar!

    MVH

    Johan

    #160625
    jp2
    Deltagare

    Ja det finns en rutin för det. Jag vill minnas att tull/moms är något man får tillbaka i efterhand efter kontakt med tullverket. Kan vara samma sak med norska tullverket.

    Sätta tullvärde 0k är kanske inte så lämpligt däremot?

    #160666
    Henrik_G
    Deltagare

    Det finns lite olika koder. Vill minnas att du ska använda “Reason for Export Code: Repair”. Värdet kan nog vara noll men slå en signal till Tullverket. De kan svara på det där direkt.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.