Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Skicka spĂ„rbart UNDER 150g
- Detta Àmne har 11 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 2 Är, 5 mÄnader sedan av
Flaskhalsen2.
-
FörfattareInlÀgg
-
31 januari, 2022 kl. 11:39 #194491
SALIXSKIN
DeltagareHej,
Jag har problem med att hitta en fraktlösning som passar mitt nystartade företag.
Jag ska skicka smĂ„ paket (B:160mm, L:107mm H:48mm) som vĂ€ger runt 130g. Jag har haft kontakt med postnord utan framgĂ„ng dĂ„ i princip alla deras lösningar krĂ€ver att paket ska vĂ€ga minst 150g. Postnord tycker jag ska lĂ€gga i mer saker i paketen för att fĂ„ vikten över 150g… Eftersom jag har ett nystartat företag med liten budget, samt fokuserar pĂ„ att vara miljövĂ€nlig Ă€r detta inte ett alternativ.
Vet nÄgon om det finns nÄgon lösning pÄ mitt problem?
1 februari, 2022 kl. 13:08 #194549Hakan K
DeltagareHej
Varubrev kan du skicka under 150 gram, inga problem! Har skickat tusentals försÀndelser i flera Är utan nÄgon som helst problem eller nÄgon som helst Äterkoppling frÄn PostNord om detta. VÄra lÀttaste försÀndelser vÀger ca 30 gram med emballage men du betalar fortfarande för 150 gram nÀr du skickar under 100 försÀndelser. Som om du skickar 130 grams varubrev sÄ behöver du inte oroa dig för nÄgot. Lycka till!
21 april, 2022 kl. 20:34 #196957Perfa1978
DeltagareSom nyss startad ehandel undrar jag, fÄr du nÄgra varubrev felvÀgda till 3kg? FÄr du det enkelt korrigerat i sÄ fall via Postens fakturaavd?
Vi har precis satt igĂ„ng och Postens kundservice sa att det inte skulle vara nĂ„gra problem med paket under 100g. Men de har lyckats vĂ€ga in 2st olika varubrev pĂ„ 3kg styck (helt omöjligt…). SĂ„ man undrar om de har problem med lĂ€ttviktare ibland…
NÄgot du stött pÄ?
TillĂ€gg: vi anvĂ€nder ehandelspĂ„sar… du ocksĂ„?
25 april, 2022 kl. 08:48 #197021Hakan K
Deltagare#Perfa1978
Nej har aldrig rÄkat ut för att de ska komma över 2 kg grÀnsen för varubrev, dock att tvÄ varubrev har vÀgts ihop har hÀnt nÄgon gÄng men dÄ har det varit kanske ett som vÀger 200 gram och det andra vÀger 250 gram dÀr bÄda har legat i var sitt mailerlite brev av samma storlek och de har hakat fast i varandra.
De fÄ gÄnger det Àr nÄgon vits och du har bra och tydliga underlag sÄ har det gÄtt bra med fakturaavdelningen.
VÀger ett varubrev 3kg sÄ ska det stoppas mig veterligen plus massa avgifter som ska tillkomma, men jag ska lÄta det vara osagt eftersom vi har aldrig rÄkat ut för just detta scenariot under alla Är vi har skicka varubrev.
Vi skickar lÀttviktare som gÄr Ànda ner till 30 gram utan nÄgra problem.
Vi anvÀnder mailerlite brev och stansade boxar som viks ihop. Inga pÄsar!
28 april, 2022 kl. 22:06 #197181Perfa1978
DeltagareTack!
Ja, vi fÄr se hur det gÄr med fakturaavdelningen och om de lagt pÄ monstruösa tillÀgg.
FÄr fundera pÄ om vi fÄr byta frÄn pÄse eller vÀlja annat leveranssÀtt annars.
Tack igen!
16 oktober, 2022 kl. 09:35 #199215Ehandel12345
DeltagareHej!
Hur löste sig detta, hittade ni nÄgon annan leverantör?
@Hakan k, postnord vĂ€grade ta emot vĂ„rt varubrev under 150g, sa att det skulle âflyga bort i deras automatiska sorteringssystemâ. Vad har du för tips?16 oktober, 2022 kl. 22:10 #199216Perfa1978
DeltagareHej!
Vi Àr kvar hos postnord. Fakturan var ok nÀr den kom. De mÄste justerat, och sett att kg-invÀgningarna var orimliga.
Hoppas det löser sig för er!
17 oktober, 2022 kl. 09:49 #199217Ehandel12345
DeltagareTack för svar! Vi ville skicka ett varubrev (under 150g) men blev nekade nĂ€r vi lĂ€mnade in det hos Postens företagscenter att det var ”för lĂ€tt”. Ăven deras kundtjĂ€nst pĂ„ telefon sĂ€ger att det inte kommer gĂ„ ifall det Ă€r under 150g.
Bara sÄ jag förstÄr, ni har alltsÄ enskilda försÀndelser som vÀger under 150g som ni skickar som varubrev? Hur och var lÀmnar ni in dem till Postnord i sÄ fall?
17 oktober, 2022 kl. 12:49 #199220Ehandel12345
DeltagareHoppas du blir ”taggad” och fĂ„r nĂ„gon notifikation Hakan K, sĂ„ att du har möjlighet att svara pĂ„ detta.
Postnords företagscenter vĂ€grade ta emot vĂ„rt varubrev som vĂ€gde under 150g, sa att det skulle âflyga bort i deras automatiska sorteringssystemâ. Vad har du för tips? Hur har du lyckats skicka som varubrev?
Tack!
17 oktober, 2022 kl. 13:44 #199222Hakan K
Deltagare@Ehandel12345 svaret Àr som tidigare, vi skickar 1:a klass varubrev som gÄr ner till 30gram och det lÀmnas in i backar eller sÀckar till PostNord företagscentrum och det Àr inga som helst konstigheter, sker varje dag. Ingen som pÄpekar om att de Àr för lÀtta och vi har inte heller fÄtt nÄgon pÄbackning frÄn produktionen heller. Mottagarna fÄr de i tid. SÄ kontentan Àr det funkar utmÀrkt. Kan vara sÄ att ditt PostNord kontor har nÄgon paragrafryttare som ska kontrollvÀga allt möjligen?!
-
FörfattareInlÀgg
- Du mÄste vara inloggad för att svara pÄ detta Àmne.