Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Skicka spÄrbart UNDER 150g

Visar 2 inlÀgg - 11 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    InlÀgg
    loppis
    Deltagare

Hej! Fyller pÄ med mina egna erfarenheter i frÄgan :

Jag har skickat hundratals Varubrev bÄde in- och utrikes som vÀger under 150g i flera Är och aldrig haft nÄgra problem. Postnord debiterar ju för 150g, vilket ÀndÄ Àr rimligt dÄ dom av nÄgon anledning satt 150g som lÀgsta vikt.

Jag kontaktade ocksĂ„ Postnord (innan jag började anvĂ€nda tjĂ€nsten Varubrev) och frĂ„gade vad jag gör med mina försĂ€ndelser som vĂ€ger under 150g – jag fick inget bra svar pĂ„ frĂ„gan, förutom att man dĂ„ fĂ„r fylla försĂ€ndelsen med annat, tills den vĂ€ger 150g.

Detta lÀt ju inte klokt, sÄ pÄ vinst och förlust började jag lÀmna in mina lÀttare varubrev och har aldrig stött pÄ nÄgra problem med det :).

Flaskhalsen2
    Deltagare

DHL skiter i vad paketet vĂ€ger, allt blir uppgraderat till 1kg oavsett sĂ„ lĂ€nge som det Ă€r ett minimum-mĂ„tt, vĂ„ra minsta paket Ă€r 18x12x8cxm (minimumhöjden Ă€r dock 3.5cm) och kostar ca 75kr exkl. moms och drivmedelstillĂ€gg per paket att skicka till DHL servicepoint. Svindyrt, jag vet, men vi har Ă„tminstone inte fri frakt till kund😂  Leveranserna till servicepoint tar vanligtvis bara ett dygn frĂ„n Ystad upp till Dalarna och Ă€r vĂ€ldigt tillförlitligt, samt storleken pĂ„ vĂ„ra försĂ€ndelser varierar nĂ„got enormt, sĂ„ vi behöver ett fraktbolag som klarar allt frĂ„n paket pĂ„ 1kg till pallar pĂ„ flera hundra kilo.

Visar 2 inlÀgg - 11 till 12 (av 12 totalt)
  • Du mĂ„ste vara inloggad för att svara pĂ„ detta Ă€mne.