Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Skicka ut mail till kunder som ej godkänt nyhetsbrev?
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av bloggus.
-
FörfattareInlägg
-
19 december, 2011 kl. 09:51 #97022bloggusDeltagare
Hej,
Nej, jag tänkte inte spamma
Vi skall byta system och då det är en hyrlösning, så kommer inte lösenorden och inloggningen med till det nya systemet.
Anser ni det är ok att skickia ut ett informativt mail, utan några erbjudanden alls, till alla kunder, även de som inte prenumererar på nyhetsbrevet, för att upplysa om att dessa gamla lösenord kan slängas, för de har man ingen användning för längre?
Vill inte att det skall uppfattas som spam, så jag funderar om man skall göra det eller inte …
19 december, 2011 kl. 09:58 #132726ParvelitoDeltagareJa, jag tycker man kan göra så.
19 december, 2011 kl. 11:17 #132732Johan RubankDeltagareKlar du kan ! Spam är ju icke önskad reklam,ditt är ju till befintliga kunder och inte så mycket reklam?
19 december, 2011 kl. 11:40 #132733evomediaDeltagareJag gjorde det när jag bytte plattform
Hade samma funderingar som du och vi (jag och diverse forum) kom fram till var att så länge du inte skicka med ett erbjudande eller liknande utan bara skickar ett info mejl som berör kundens konto så är det ok.
Ingen av mina kunder hörde av sig angående mejlet så jag antar att det gick bra.
Tänk dig när du kontaktar en kund om en sen leverans eller annat kundärende, det är ju inte spam.
19 december, 2011 kl. 12:13 #132734bloggusDeltagareJa, ingen reklam alls. Vill slippa helt enkelt att få supportmail i framtiden av återkommande kunder som inte kan logga in.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.