Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97738
    Anton A
    Deltagare

    En kunde lade en beställning för 13 dagar sedan och ordern skickades ut ca 2 dagar senare.
    Idag får jag ett mail om att det saknades en del produkter…
    1. Jag är nästan helt säker på att jag lade i rätt antal.
    2. Vem väntar så pass länge innan man skickar ett mail om detta?

    #140535
    DavidWigg
    Deltagare

    Du kan ju göra en inventering på de varor som du skickade med och stämma av mot ditt system?

    #140536
    fotofyndet
    Deltagare

    Vi skickar in en transportsedel till Posten varje dag. På den så ska man, som ni säkert vet, ange hur många av varje brevtyp man har, 0-20g, -100g osv. Vi anger exakt vikt på varje försändelse i vårt system och det räknar sedan ihop typerna. Då får man “på köpet” en möjlighet att kolla i efterhand om försändelsen innehöll rätt produkter eller inte.

    Helt klart är det lite skumt, men det kan ju även finnas en rimlig anledning. Men magkänslan är oftast rätt i såna här fall.

    #140538
    Dan
    Deltagare

    Egentligen spelar det ju ingen roll… Vad ska du göra om du tror han ljuger? Skicka om och se glad ut. Ehandlarens gyllene motto! ;)

    #140539
    Bjorn F
    Deltagare

    Det är nog bara att skicka om!

    Sen får man ju tänka på att konstiga saker faktiskt kan hända. Jag beställde hundfoder en gång. Då hade någon skurit upp en liten flik på kartongen, gjort ett hål i foderpåsen, tömt ut några kilo foder och sedan tejpat igen alltihop. Hade jag skrivit och klagat på det så hade ju absolut ingen trott på den historian.

    #140687
    laser
    Deltagare

    Det bästa sättet kolla vikten på paketet, har du skickat för säg 2,67kg så väger du allt och får fram den totala vikten det borde vara. Stämmer den mot paket vikten så är du grön.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.