Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Stulna artikeltexter

Visar 3 inlägg - 21 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #177412

    Hej,

    Ledsen för att jag kapar tråden men vill passa på att förtydliga ett par saker gällande omdömen på Trustpilot.

    Vad gäller omdömen som skrivits så kan man som företag ej ta bort omdömen på eget bevåg.

    Vi har såklart regler och riktlinjer för omdömen och därför finns det en ”meddela support” funktion (som samtliga användare kan använda) och en rapporteringsfunktion där man kan rapportera ett omdöme till vår avdelning för ”Trust & Transparency” gällande sitt eget företag.

    När ett omdöme rapporterats, då undersöker vi om detta omdöme bryter mot våra riktlinjer. Om det inte bryter mot riktlinjerna så stannar omdömet kvar. Om det bryter mot riktlinjerna, så kontaktar vi användaren som ges möjlighet att redigera omdömet inom 7 dagar. Om användaren ej utför ändringarna så tar vi då bort omdömet. Men användaren har även möjlighet att redigera omdömet i ett senare läge och det kan då bli synligt igen.

    Våra riktlinjer för omdömen finner ni här: User Guidelines

    Samma riktlinjerna gäller för samtliga företag, betalande kunder eller ej.

    Kontakta oss mycket gärna om ni har några frågor kring hur vi hanterar omdömen.

    Med vänliga hälsningar

    Magnus Auoja på Trustpilot

    #177413
    argit
    Deltagare

    @mau@trustpilot.com 81442 wrote:

    Hej,

    Ledsen för att jag kapar tråden men vill passa på att förtydliga ett par saker gällande omdömen på Trustpilot.

    Vad gäller omdömen som skrivits så kan man som företag ej ta bort omdömen på eget bevåg.

    Vi har såklart regler och riktlinjer för omdömen och därför finns det en ”meddela support” funktion (som samtliga användare kan använda) och en rapporteringsfunktion där man kan rapportera ett omdöme till vår avdelning för ”Trust & Transparency” gällande sitt eget företag.

    När ett omdöme rapporterats, då undersöker vi om detta omdöme bryter mot våra riktlinjer. Om det inte bryter mot riktlinjerna så stannar omdömet kvar. Om det bryter mot riktlinjerna, så kontaktar vi användaren som ges möjlighet att redigera omdömet inom 7 dagar. Om användaren ej utför ändringarna så tar vi då bort omdömet. Men användaren har även möjlighet att redigera omdömet i ett senare läge och det kan då bli synligt igen.

    Våra riktlinjer för omdömen finner ni här: User Guidelines

    Samma riktlinjerna gäller för samtliga företag, betalande kunder eller ej.

    Kontakta oss mycket gärna om ni har några frågor kring hur vi hanterar omdömen.

    Med vänliga hälsningar

    Magnus Auoja på Trustpilot

    Problemet är om någon kund för med osanning det kan ni varken veta eller göra något åt. Vi har haft de några gånger och samma svar som alltid är: Lös det med kunden så kommer han/hon ta bort omdömet (vilket aldrig händer) och sen får omdömmet vara kvar.

    #177449
    bslask
    Deltagare

    Tack för förtydligandet Magnus, då känns det bättre!

Visar 3 inlägg - 21 till 23 (av 23 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.