Plus Forum Övrigt Off-topic Support/Kundtjänst

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98695
    @nders
    Deltagare

    Hej!

    Tänkte passa på att fråga er erfarna ehandlarna hur ni på bästa sköter kontakten med era kunder. Om vi fokuserar just på mail. Använder ni ngt speciellt system? För att regga ärenden mm? Eller använder ni ert webbhotells eposttjänst alt Outlook? Vore intressant att veta.

    MVH

    Anders

    #151274
    Tian
    Medlem

    “Erfaren sedan 2006”, kör samtliga beställningar (helst all kundkontakt! annars skulle jag få sitta i telefon minst halva arbetsdagarna..) via mail.
    Hade tills för ett halvår sedan Outlook Express.
    Har bytt dator och kör nu Windows Live mail med lite “annorlunda” gruppering, då alla mail sparas i “Ämnes/rubrik”ordning istället för som jag hade förr – i “inkommen-ordning.”

    Sparar samtliga mail (blivit en del genom åren..) och söker lätt upp vad jag behöver hitta.

    #151275
    @nders
    Deltagare

    @Tian 51064 wrote:

    “Erfaren sedan 2006”, kör samtliga beställningar (helst all kundkontakt! annars skulle jag få sitta i telefon minst halva arbetsdagarna..) via mail.
    Hade tills för ett halvår sedan Outlook Express.
    Har bytt dator och kör nu Windows Live mail med lite “annorlunda” gruppering, då alla mail sparas i “Ämnes/rubrik”ordning istället för som jag hade förr – i “inkommen-ordning.”

    Sparar samtliga mail (blivit en del genom åren..) och söker lätt upp vad jag behöver hitta.

    Tack för svar. Tänkte också fokusera på mail nu när min webbutik kommer online nästa vecka :)

    #151276
    Per Nilsson
    Deltagare

    Använder gmail för mina mejl. Deras Google Apps.

    Många etiketter, många filter, många taggningar m.m. underlättar.

    @@nders 51063 wrote:

    Hej!

    Tänkte passa på att fråga er erfarna ehandlarna hur ni på bästa sköter kontakten med era kunder. Om vi fokuserar just på mail. Använder ni ngt speciellt system? För att regga ärenden mm? Eller använder ni ert webbhotells eposttjänst alt Outlook? Vore intressant att veta.

    MVH

    Anders

    #151277
    @nders
    Deltagare

    @Per Nilsson 51066 wrote:

    Använder gmail för mina mejl. Deras Google Apps.

    Många etiketter, många filter, många taggningar m.m. underlättar.

    Per: Är det en gratistjänst? Eller ngt man köper till? Jag har min domän via Loopia.

    MVH

    Anders

    #151278
    Borje
    Deltagare

    Anvander ocksa gmail och Google Apps. Vet manga stora foretag som ocksa gor det.

    #151279
    Per Nilsson
    Deltagare

    Ja, det är gratis (finns som betaltjänst). Jag kör gratisvarianten.

    Du kopplar dina domäner mot Google Apps för mejlen. Väldigt bra instruktioner som gör det lätt att fixa.

    Du behöver dock pula lite i DNS:en hos Loopia. Men det är också rätt så lätt.

    @@nders 51067 wrote:

    Per: Är det en gratistjänst? Eller ngt man köper till? Jag har min domän via Loopia.

    MVH

    Anders

    #151280
    Borje
    Deltagare

    @@nders 51067 wrote:

    Per: Är det en gratistjänst? Eller ngt man köper till? Jag har min domän via Loopia.

    MVH

    Anders

    Det beror pa hur manga anvandare och vilka funktioner du vill. Testa gratisversionen forst. Jag anvander den som ar gratis och det funkar bra hittils. Du kan ladda upp din egen logotype sa den syns istallet for gmail etc. Dina emailadresser har @dittdomannamn etc.

    Priser ? Google Apps for Business »

    #151281
    @nders
    Deltagare

    @Borje 51070 wrote:

    Det beror pa hur manga anvandare och vilka funktioner du vill. Testa gratisversionen forst. Jag anvander den som ar gratis och det funkar bra hittils. Du kan ladda upp din egen logotype sa den syns istallet for gmail etc. Dina emailadresser har @dittdomannamn etc.

    Priser ? Google Apps for Business »

    Tack båda två för bra svar!!

    Ska kolla upp detta omgående!

    MVH

    Anders

    #151283
    Jimmys
    Deltagare

    Vi använder Outlook (funkar även kanon som bokningssystem i salongen).
    I vår nya plattform har vi en kommentarsfunktion där vi kan lägga in interna kommentarer angående beställningen, men även välja att kommentaren skall mejlas till kund, vilket är mycket användbart när en kund hör av sig till någon annan än den som tog första kontakten, eller att det gått lång tid sen första kontakt…

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.