Plus Forum Övrigt Off-topic Telia strikes!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99131
    danielandersson
    Deltagare

    – Hej, jag skulle vilja att ni flyttar vårt bredband den 9e december
    – Självklart, det fixar vi!

    Några minuter senare har dom redan påbörjat flytten och kontoret står utan denna uppkoppling.

    Saknar ord..

    #155395
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Sorry Daniel, jag ligger på golvet och skrattar fast det är så himla tråkigt för er.

    Jag är verkligen ledsen för er skull:o, men då kan ju tjejerna ta och städa för det gör väl inte duoch din vapendragare;)

    @lunarmys 55668 wrote:

    – Hej, jag skulle vilja att ni flyttar vårt bredband den 9e december
    – Självklart, det fixar vi!

    Några minuter senare har dom redan påbörjat flytten och kontoret står utan denna uppkoppling.

    Saknar ord..

    #155396
    danielandersson
    Deltagare

    Det finns inte mycket annat att göra, antingen gråta eller skratta (eller både och som ett psykfall).

    Städa? Nu använder du sådana där främmande ord igen..

    #155397
    Joel
    Deltagare

    Låter lite som erat fel om ni sitter utan redundans kan jag tycka ;)

    En 4G mobildongel med tillhörande router kanske inte fungerar på gården där du bor Daniel, men skulle antagligen göra undervärk (och mindre huvudvärk) som backup på kontoret när internet går ner.

    [IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=813&stc=1&d=1352731453[/IMG]

    #155398
    danielandersson
    Deltagare

    @Joel 55672 wrote:

    Låter lite som erat fel om ni sitter utan redundans kan jag tycka ;)

    Ett 4G mobildongel kanske inte fungerar på gården Daniel, men skulle göra undervärk som backup på kontoret när internet går ner!

    Jajo, mobiluppkoppling finns (så klart), men på något sätt känns det som att Telia borde kunna förstå “vill flytta uppkopplingn _DEN 9e DECEMBER_”.

    Till och med speech-to-text borde förstå det..

    Eller förväntar jag mig för mycket att människor/supporten? Att dom ska lyssna OCH förstå.

    #155400

    Lite ironiskt med tanke på att när man ska skaffa bredband brukar det inte gå lika snabbt.

    Vi kör 3G+Bredband på kontoret med automatisk failover. Borde nog alla e-handlare ha :)

    #155401
    Joel
    Deltagare

    @lunarmys 55673 wrote:

    Jajo, mobiluppkoppling finns (så klart), men på något sätt känns det som att Telia borde kunna förstå “vill flytta uppkopplingn _DEN 9e DECEMBER_”.

    Till och med speech-to-text borde förstå det..

    Eller förväntar jag mig för mycket att människor/supporten? Att dom ska lyssna OCH förstå.

    Förvånar mig tyvärr inte!

    Vi har liknande erfarenheter vad gäller 3:s kundtjänst. Vi skulle byta från Cellip (som är kasst) till 3:s mobilväxel och därmed flytta över vårt fasta telnr i _början av november_. När Jeff ringer en vecka in i november så har säljaren “knappat in” att numret redan ägs av 3. Och det kommer nu ta 3-4 veckor längre då de måste lägga upp en ny portering…

    #155402
    Joel
    Deltagare

    @Julius 55675 wrote:

    Lite ironiskt med tanke på att när man ska skaffa bredband brukar det inte gå lika snabbt.

    Vi kör 3G+Bredband på kontoret med automatisk failover. Borde nog alla e-handlare ha :)

    Vad är det? En router med sticka för 3G-modem?

    #155403

    @Joel 55677 wrote:

    Vad är det? En router med sticka för 3G-modem?

    Jupp så pingar den upp till tre servrar varje minut, som du väljer själv, och om den inte får svar av någon. Dvs linan har dött. Så slår den automatiskt över på stickan.

    #155404
    Andreas
    Deltagare

    @Julius 55678 wrote:

    Jupp så pingar den upp till tre servrar varje minut, som du väljer själv, och om den inte får svar av någon. Dvs linan har dött. Så slår den automatiskt över på stickan.

    länk, blev riktigt köpsugen?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.