Har hamnat i ett moment 22.
En leverantör från Australien har skickat mig “samples” på nya produkter vilket jag inte visste.
I februari när jag kommer hem från en affärsresa har jag fått en faktura på tull och moms från TNT. (betalar men tull och moms på testers?)
Då vi inte har fått något paket så ringer jag upp TNT och undrar vad som har hänt. De ska kolla och återkomma till mig.
Får sedan ett mail med en skärmdump på kvitteringen där en Martin har skrivit på. Nu har vi ingen Martin på vårt företag, inte heller någon annan kille så de har helt enkelt lämnat paketet på fel ställe.
Pratar med dom igen både på telefon och via mail och får endast hänvisningen att man måste reklamera en försändelse inom 21 dagar annars tar de inte i ärendet.
Nu är det lite svårt att reklamera något man inte vet om men det struntar dom i. MEN betalt för moms och tull på ett paket som de har slarvat bort ska dom ha.
Får man göra så här? 😡