Plus Forum E-handelsforumet Köp & Sälj Topprankad webbshopp med försäljning på över 200.000kr säljes till vrakpris.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96080
    teriff
    Deltagare

    Säljer min högrankade modesida pga av att jag saknar tid och energi som krävs för att ta hand om alla ca 16.000 organiska besök vi har varje månad , har lite andra projekt som tar all vår tid här på kontoret och sidan har tyvärr varit långt ner på prio listan så bättre att sälja den till någon som kan ha mera glädje med den på heltid.

    Lite information om hemsidan:

    Klänningar & Festklänningar – Hotdress klänningar på nätet

    Rankar 6 i google på största ordet ”klänningar” och slår därför HM, Åhlens, Lindex, Bonpix i sökmotorn mm

    Organisk Trafik varje månad, dvs GRATIS trafik = ca 16.000besök/ månad i genomsnitt de senaste 6 månaderna

    Ålder: 15 månader
    Omsättning på hobby bas: 210.400kr
    Genomsnitts beställning: 436kr
    Plattform: Magento open source – 0kr/månad
    Marginal: Ifrån den Tyska grosisten: 4* priset , men en ca 8 * pris är långt ifrån omöjlig om man slopar grossisten vid större volymer

    Snabb inf: Om man har dålig konverteringsgrad dvs ca 1% med ett ok sortiment kan man lätt omsätta 16.000st besök * 1%som köper * 436kr genomsnitts order

    16.000*0,01*436 = 69.760kr / månad och det dubbla om man har bra konvertering med 2%

    Du kan enkelt omsätta nästan 70.000kr på denna hemsidan i månaden ….

    Top 10 rankningar på Sökord:

    Klänningar – Google:6 90,500Sök i Sverige förra månaden
    festkläningar – Google:3 33,100sök/förra månaden
    sexiga klänningar – Google:6 6,600sök/förra månaden
    vita klänningar – Google:3 5,400sök/förra månaden
    billiga klänningar -Google:2 1,600sök/förra månaden
    klänningar online – Google:7 5,400sök/förra månaden
    snygga klänningar – Google:1 2,400sök/förra månaden
    klänningar på nätet Google:5 5,400sök/förra månaden
    partyklänningar – Google:4 1,900sök/förra månaden

    *Baserat på ”Rankning på Sidor ifrån Sverige i svenska google.se samt ”Broad” serch globalt i google på dessa ord

    Ingår i priset:

    • Varulager på 10.000kr
    • Leverantörer
    • Grund utbildning hur Magento fungerar
    • 2 Timmars expert SEO utbildning ifrån någon som uppenbarligen kan sina saker

    Utropspris för sidan : 150.000kr eller bud

    PMa eller maila albin@realhair.se om du undrar något eller vill komma i kontakt med mig

    Bild ifrån Analytics
    Analytics.jpg

    #123429
    danielandersson
    Deltagare

    Vinstmarginal är också väldigt intressant/viktigt. Ett tips är också att köra en annons genom någon typ av stavkontroll

    #123430
    teriff
    Deltagare

    Helt Rätt!

    Har nu även lagt till vinstmarginalen, vill även stryka under att jag säljer grunden/försäljnings kanalen och att affärsmodellen är upp till köparen :)

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.