Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Traderas butikslurenderi
- Detta ämne har 27 svar, 20 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 9 månader sedan av staffanj. 
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
25 september, 2013 kl. 19:41 #168288Bulbs.se DeltagareVi har exakt samma dÃ¥liga erfarenhet av Tradera butik. Riktigt lÃ¥ga snittköp, riktigt snÃ¥la kunder som gör allt för att missuppfatta allt och betala för lite porto t.ex. Vi har varit med i 2 Ã¥r men nu har vi stängt – GUD SÃ… SKÖNT!! Proseller är ett skämt , all administration är utvecklad av folk som uppenbarligen aldrig försökt använda programmen i verkligheten. Tradera seller tool är ocksÃ¥ urdÃ¥ligt. Det enda som funkar är att auktionera ut skräp du vill bli av med – och tycker det är okej att du fÃ¥r riktigt lite betalt. Vi Ã¥tervänder nog aldrig. 25 september, 2013 kl. 21:10 #168290Prix DeltagareAlltsÃ¥ är det inte en självklarhet att det är prisjägare som hÃ¥ller till och är kunder pÃ¥ nästan alla merförsäljningskanaler. FörstÃ¥r inte det konstiga. Tradera, Blocket, Fyndiq är dem tre stora i Sverige och alla tre gÃ¥r ut pÃ¥ prispress pÃ¥ en plattform som öppnar upp en tydlig priskonkurrens. De som besöker sidorna är i regel de som vill spara en slant mot att köpa i butik. Finns inte du pÃ¥ Tradera men din konkurrent gör det sÃ¥ snor troligtvis denna en försäljning som du kunnat fÃ¥. Att sedan sälja med förlust är en annan sak. Kundservicen är ofta mer omfattande pÃ¥ Tradera, det är frÃ¥gor om betalning, meddelande om betalning, fel inbetalningar, ej betalda varor osv… Men sköter man det snyggt, med tydliga och enkla riktlinjer för kunden sÃ¥ tror jag att även detta löser sig. Sedan att Tradera har mycket att jobba pÃ¥ när det kommer till bekvämlighet för oss mindre säljare (Björn Borg, Webhallen, StylePit osv använder ju inte Proseller eller Sellertool). SÃ¥ tror man att man kan vara lönsam pÃ¥ Tradera eller aldrig testat Tradera sÃ¥ finns det ingen anledning att avstÃ¥. Har man inte marginaler att konkurrera med konkurrenter, väljer att inte se det som ytterligare en form av marknadsföring eller att man av andra anledningar som rör lönsamhet/vinst, först DÃ… förstÃ¥r jag att man avstÃ¥r. 29 september, 2013 kl. 19:21 #168446Bordello DeltagareVi stängde ner vÃ¥r traderabutik för runt ett Ã¥r sedan, lÃ¥gt snitt, dÃ¥lig marginal, mÃ¥nga konkurrenter, avgifter, tjafs om regler, problem med deras programvara och mÃ¥nga användare som ställer frÃ¥ga pÃ¥ frÃ¥ga om smÃ¥ detaljer pÃ¥ billiga varor men aldrig köper nÃ¥got… Det blev mer jobb än vad det var värt. 30 september, 2013 kl. 04:42 #168449pyhobby Deltagare@Prix 69624 wrote: Stämmer och det är enormt frustrerande! Traderas support är inte heller roliga. De läser aldrig ett helt mejl sÃ¥ man kan bara ta upp en sak Ã¥t gÃ¥ngen och de är ofta väldigt sega/tröga och ska dra ut pÃ¥ saker och ting med standardsvar som inte ens passar ärendet. Det där känner jag igen. Skickade ett mejl med 7 numrerade frÃ¥gor till Tradera för en tid sedan. Fick svar pÃ¥ nr. 1 och en fin liten hälsning att jag skulle höra av mig igen om jag hade fler frÃ¥gor… 13 oktober, 2013 kl. 20:23 #168966Likelondon.se DeltagareSämsta investering jag gjort, urusel programvara och dÃ¥lig respons när man behöver hjälp. Du fÃ¥r aldrig besök till butiken om du inte aktiverar produkterna som auktioner, sÃ¥ att de därmed hamnar nÃ¥gorlunda lÃ¥ngt fram vid sökningar. Kunderna kan inte betala annat än med paypal och via bankinsättningar. Utlovade kampanjer frÃ¥n Tradera för att framhäva produkterna hölls ej. Totalt värdelöst enligt min Ã¥sikt. 14 oktober, 2013 kl. 01:00 #168970Modemedia.se DeltagareVi blev ocksÃ¥ kontaktade om traderas sälj tjänst för företagare som lÃ¥g pÃ¥ 5900kr + moms. Fast att jag tackade nej sÃ¥ ringde dom 100ggr varje dag. Har sÃ¥lt ett tag pÃ¥ tradera men det är som ni andra säger, köparna är riktigt snÃ¥la att dom brÃ¥kar om att dom fÃ¥tt betala 10kr mer i porto än vad som finns frankerad. Dom känner sig lurade vet inte vad. Det är hÃ¥rd konkurens mellan privata säljare som säjer betydligt billigare än företagare eftersom dom inte behöver betala nÃ¥gon moms, skatt. Fyndig fungerar ju jättebra men nu har dom även höjt sina priser. Tradera är inget att rekommendera, för lite vinst,för mycket tjaffs och frÃ¥gor som intes leder nÃ¥n vart. 14 oktober, 2013 kl. 09:46 #168978Andreas DeltagareJag sökte jobb till Tradera här under vÃ¥ren som ansvarig för deras företagskunder samt utveckla den biten. Dock föll jag väl att jag poängterade hur illa ehandlarna idag känner sig skötta av Tradera. De hade inte hört nÃ¥got och upplevde att kunderna var helnöjda. Efter det kände även jag att ändra pÃ¥ inställningen i detta företag är svÃ¥rt och nu efterÃ¥t är man glad att man inte fick jobbet. Jag har även minnen frÃ¥n 2008 när jag startade min första webbutik och de lovade lägga in alla mina produkter hos Tradera, inget hände och deras försäljare var pÃ¥ mig flera gÃ¥nger (inte jag pÃ¥ dem), dock förlorade de en kund när de aldrig valde att plocka in mina produkter. 14 oktober, 2013 kl. 09:49 #168979Andreas Deltagare@Prix 69664 wrote: AlltsÃ¥ är det inte en självklarhet att det är prisjägare som hÃ¥ller till och är kunder pÃ¥ nästan alla merförsäljningskanaler. FörstÃ¥r inte det konstiga. Tradera, Blocket, Fyndiq är dem tre stora i Sverige och alla tre gÃ¥r ut pÃ¥ prispress pÃ¥ en plattform som öppnar upp en tydlig priskonkurrens. De som besöker sidorna är i regel de som vill spara en slant mot att köpa i butik. Finns inte du pÃ¥ Tradera men din konkurrent gör det sÃ¥ snor troligtvis denna en försäljning som du kunnat fÃ¥. Att sedan sälja med förlust är en annan sak. Här hÃ¥ller jag inte riktigt med: Blocket bestÃ¥r väl mest efter folk som gillar bilar, motorer och maskiner. Oftast de personerna som inte är vana internetanvändare och bl.a inte har koll pÃ¥ vad Klarna m.m. är. De beställer oftast via telefon ocksÃ¥. Deras epost kollar de max en gÃ¥ng i veckan. Det finns mÃ¥nga som kan tillbringa en massa tid pÃ¥ Blocket och där det är en av de fÃ¥ webbsidorna de kollar. 14 oktober, 2013 kl. 10:03 #168981Prix Deltagare@Andreas 70490 wrote: Här hÃ¥ller jag inte riktigt med: Blocket bestÃ¥r väl mest efter folk som gillar bilar, motorer och maskiner. Oftast de personerna som inte är vana internetanvändare och bl.a inte har koll pÃ¥ vad Klarna m.m. är. De beställer oftast via telefon ocksÃ¥. Deras epost kollar de max en gÃ¥ng i veckan. Det finns mÃ¥nga som kan tillbringa en massa tid pÃ¥ Blocket och där det är en av de fÃ¥ webbsidorna de kollar. Njaa.. De kategorierna finns ocksÃ¥ representerade pÃ¥ blocket, alltsÃ¥ motortokiga och ovana internetanvändare. Men med tanke hur stort blocket är sÃ¥ finns det mÃ¥nga fler. SÃ¥lt mycket privat pÃ¥ blocket och dÃ¥ har det rört sig om allt frÃ¥n matbord, lampor, mattor, husdjur och självklart film. Det är en en salig blandning mellan mejlare och ringare och hur vana de är vid internet. Det är ocksÃ¥ sÃ¥ att alla försöker pÃ¥ ett eller annat sätt att pruta. 14 oktober, 2013 kl. 10:05 #168982Prix Deltagare@pyhobby 69844 wrote: Det där känner jag igen. Skickade ett mejl med 7 numrerade frÃ¥gor till Tradera för en tid sedan. Fick svar pÃ¥ nr. 1 och en fin liten hälsning att jag skulle höra av mig igen om jag hade fler frÃ¥gor… Blev sÃ¥ tokig sist när jag fick svar att jag var nära att knäcka telefonen när jag läste svaret. Undrar om de ens läser frÃ¥gorna? FÃ¥r dagen efter sedan att de stängt en av vÃ¥ra annonser, utan en riktig anledning eller dialog. 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
 
				 
															