Facebook annosering är lite trixit. Den generarar oftast väldigt mycket besökare, men behöver inte leda till några konverteringar. Där gäller det att testa sig fram vilket fungerar bäst i just ditt fall.
Hej TS, som ovanstående skriver så bör du fokusera i första hand på CRO. (Conversion rate optimisation)
Att först och främst lägga fokus på UX är viktigt när det kommer till E-handel.
Köper man bara trafik genom annonser kommer snarare konverteringsgraden att sjunka/vara den samma. Annonsering skulle jag säga vara ett andrasteg efter optimering av användarupplevelsen.
Känner du dig osäker på optimering så finns det gott om hjälp här på forumet, google samt att du även kan vända dig till byråer.
Du har fått mycket bra synpunkter redan, men känner att jag vill bidra med lite jag med.
-Jag tror ditt största problem är att hemsidan inte alls inger någon professionalitet, den ser liksom “billigt” ut. Är det ett seriöst företag bakom eller är det något hobbyprojekt? Kommer jag få behålla mina pengar om jag lägger en order?
-Ingen information om vilka betalsätt jag kan använda mig av.
-Länka hellre till riktiga omdömen så besökarna kan se att dessa är äkta.
-Produktsidorna har för mycket onödiga och tomma element. Du kan få plats med all information om tröjan “above the fold”. Se mitt snabba exempel:
-Hemsidan är responsiv men inte direkt anpassad efter en användarvänlig mobilupplevelse. Bilder är för små, menyn tar upp nästan 50% av skärmen, vissa rubriker klipps av, mycket scrollande, listan göras lång.
-Den blå rubriken säger ett pris, men scrollar man ner under bilden får man ett annat pris.
-Använd ett verktyg som HotJar för att se vart dina potentiella kunder försvinner.
Bara några få tips, hoppas det hjälper dig på traven!
Sen så får man komma ihåg att det är kläder det handlar om och firmor som trycker på dem är det ingen brist på heller så i såna här lägen måste man ju sticka ut rejält och mer därtill.