Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Vad tycker ni om Trustpilot?
- Detta ämne har 136 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 6 månader sedan av Anton A. 
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
16 april, 2012 kl. 13:31 #142561Per Nilsson Deltagare@Tomas 41477 wrote: Ok, jag är med pÃ¥ hur du menar. Men jag tyckte att du själv blandade en hel fruktkorg dÃ¥ du säger att det finns gratis alternativ till Trustpilot och att dessa skulle kunna vara Yelp, Pricerunner, Prisjakt. För mig är i den egna webshopen visad recension via Trustpilots gränssnitt lite mer värd än en av den egna butiken presenterad recension. Även om det gäller sÃ¥ pass kända butiker som PK och RP. Men som idé gillar jag det systemet ocksÃ¥, men det är ingen slump att det är bland ”kodnissarna” man Ã¥terfinner just egna lösningar. Vi andra betalar för en tjänst istället. Och att trustpilots obefintliga rykte skulle göra de ihopsamlande recensionerna mindre värda/trovärdiga än eget ihopsamlade sÃ¥dana kan jag inte hÃ¥lla med om:) I Prestashop finns det en inbyggd modul för användaromdömen sÃ¥ det krävs inte mycket kodande alls. Varför skulle inte Prisjakt och Pricerunner fungera lika bra som Trustpilot? Det är väl ingen skillnad pÃ¥ dessa? Hos Prisjakt kan du fÃ¥ precis samma funktionalitet, det vill säga att användarna lämnar omdömen via butiken. 16 april, 2012 kl. 13:34 #142562Jimmy Ostrom DeltagareNix gigantisk skillnad mellan prisjakt och Trustpilot. Mejlet man fÃ¥r med frÃ¥gor är 2000% enklare för kunder att förstÃ¥ hos Trustpikot och därav är det mÃ¥nga fler kunder som väljer att skriva. Det ska vara enkelt att ge betyg för kunder, det är det inte hos andra…. @Per Nilsson 41484 wrote: I Prestashop finns det en inbyggd modul för användaromdömen sÃ¥ det krävs inte mycket kodande alls. Varför skulle inte Prisjakt och Pricerunner fungera lika bra som Trustpilot? Det är väl ingen skillnad pÃ¥ dessa? Hos Prisjakt kan du fÃ¥ precis samma funktionalitet, det vill säga att användarna lämnar omdömen via butiken. 16 april, 2012 kl. 13:38 #142563Per Nilsson Deltagare@Jimmy Öström 41485 wrote: Nix gigantisk skillnad mellan prisjakt och Trustpilot. Mejlet man fÃ¥r med frÃ¥gor är 2000% enklare för kunder att förstÃ¥ hos Trustpikot och därav är det mÃ¥nga fler kunder som väljer att skriva. Det ska vara enkelt att ge betyg för kunder, det är det inte hos andra…. Ja, men är det värt 500 spänn i mÃ¥naden? Och framför allt, är det värt att ha omdömena där ingen läser dem? Prisjakt.nu är ju otroligt välbesökt. 16 april, 2012 kl. 13:51 #142564Jimmy Ostrom DeltagareJa det är ju det som är frÃ¥gan:p:confused: Men man visar sÃ¥klart upp dessa omdömena pÃ¥ sin hemsida sÃ¥ kunder enkelt kan se dom, annars är det ingen vits att ha det sÃ¥klart. @Per Nilsson 41486 wrote: Ja, men är det värt 500 spänn i mÃ¥naden? Och framför allt, är det värt att ha omdömena där ingen läser dem? Prisjakt.nu är ju otroligt välbesökt. 16 april, 2012 kl. 13:56 #142565Per Nilsson Deltagare@Jimmy Öström 41487 wrote: Ja det är ju det som är frÃ¥gan:p:confused: Men man visar sÃ¥klart upp dessa omdömena pÃ¥ sin hemsida sÃ¥ kunder enkelt kan se dom, annars är det ingen vits att ha det sÃ¥klart. Och dÃ¥ kan man lika gärna visa upp sina Prisjakt-omdömen som är gratis och dubbelverkande. Dubbelverkande, hur menar du? Du fÃ¥r ju trafik frÃ¥n Prisjakt till din sida ocksÃ¥. FrÃ¥n Trustpilot kommer du knappast att fÃ¥ nÃ¥gon trafik till din sida. Eftersom inte TP är tillräckligt kända idag samt att det finns andra omdömessajter som är betydligt mer använda sÃ¥ kommer du knappast fÃ¥ besökare därifrÃ¥n. Till syvende och sist är det du som ska avgöra detta. Jag tror att TP är bra om man är internationell. För svenska marknaden sÃ¥ är den inte nÃ¥gon höjdare ännu. 16 april, 2012 kl. 13:59 #142566GregerA DeltagareJag är inne pÃ¥ andra Ã¥ret med Trustpilot, och tycker att det varit värt pengarna. Visst gÃ¥r det att göra bÃ¥de annorlunda och billigare, men jag tyckte att hela paketet passade mig ganska bra. 
 * Lätt som en plätt att implementera* Uppmaning att ge omdöme kommer efter leverans 
 DÃ¥ bedömer kunden hela köpupplevelsen, inkl mottagandet av varan. Skulle nÃ¥got ha gÃ¥tt snett sÃ¥ kanske han t.o.m har hunnit lugna ner sig innan han skriver …* Uppgifterna kan inte pÃ¥verkas av oss 
 Vi kan inte radera omdömen vi inte tycker om.* Vi väljer själv vilka omdömen vi vill lyfta fram i butiken * Allt sker automatiskt (utom att svara pÃ¥ recensioner naturligtvis) * Viss kontroll att kunden verkligen handlat (giltigt faktura/ordernummer) Även om TP inte är sÃ¥ känt för den stora massan sÃ¥ tror jag ändÃ¥ att det ingjuter ett visst förtroende för dem som kollar lite närmare. För lönsamhet sÃ¥ behöver det generera tvÃ¥ order i mÃ¥naden som vi inte fick innan. Det tror jag att det gör. Det är dessutom jättebra för mig och mina medarbetare att fÃ¥ äkta feedback, sÃ¥ att man inte gÃ¥r och tror att man är sÃ¥ himla bra/dÃ¥lig – om nu kunderna tycker nÃ¥got annat. Det enda jag vid nÃ¥got tillfälle retat mig pÃ¥ är när en kund bara gett en pinne, och skrivit ”mitt paket har inte kommit – skicka kollinumret” typ. Jag tycker han borde kontaktat oss via mail/telefon för att fÃ¥ hjälp att spÃ¥ra paketet, sedan kunde han inkluderat den servicen i sitt omdöme. Men lite skit fÃ¥r man väl tÃ¥la. Jag är dock inte säker pÃ¥ att vi skall fortsätta med TP i all evighet, men ett eller ett par Ã¥r till blir det säkert. 16 april, 2012 kl. 14:00 #142567Jimmy Ostrom DeltagareNej nÃ¥gra besökare fÃ¥r jag inte frÃ¥n TP. Jag är bara intresserad av att fÃ¥ massor med omdömen och inget annat, just för att det ”ser bra” (om omdömena är bra sÃ¥klart:o). Sen om det är värt pengarna eller inte är en bra frÃ¥ga. Piss dyrt är det, sÃ¥ det är inget jag ska ha nu utan det blir först pÃ¥ tal när jag har 6st shoppar uppe och snurrar för dÃ¥ blir priserna bättre. @Per Nilsson 41488 wrote: Och dÃ¥ kan man lika gärna visa upp sina Prisjakt-omdömen som är gratis och dubbelverkande. Dubbelverkande, hur menar du? Du fÃ¥r ju trafik frÃ¥n Prisjakt till din sida ocksÃ¥. FrÃ¥n Trustpilot kommer du knappast att fÃ¥ nÃ¥gon trafik till din sida. Eftersom inte TP är tillräckligt kända idag samt att det finns andra omdömessajter som är betydligt mer använda sÃ¥ kommer du knappast fÃ¥ besökare därifrÃ¥n. Till syvende och sist är det du som ska avgöra detta. Jag tror att TP är bra om man är internationell. För svenska marknaden sÃ¥ är den inte nÃ¥gon höjdare ännu. 16 april, 2012 kl. 14:01 #142568Jimmy Ostrom DeltagareTack Greger för denna input. @GregerA 41489 wrote: Jag är inne pÃ¥ andra Ã¥ret med Trustpilot, och tycker att det varit värt pengarna. Visst gÃ¥r det att göra bÃ¥de annorlunda och billigare, men jag tyckte att hela paketet passade mig ganska bra. 
 * Lätt som en plätt att implementera* Uppmaning att ge omdöme kommer efter leverans 
 DÃ¥ bedömer kunden hela köpupplevelsen, inkl mottagandet av varan. Skulle nÃ¥got ha gÃ¥tt snett sÃ¥ kanske han t.o.m har hunnit lugna ner sig innan han skriver …* Uppgifterna kan inte pÃ¥verkas av oss 
 Vi kan inte radera omdömen vi inte tycker om.* Vi väljer själv vilka omdömen vi vill lyfta fram i butiken * Allt sker automatiskt (utom att svara pÃ¥ recensioner naturligtvis) * Viss kontroll att kunden verkligen handlat (giltigt faktura/ordernummer) Även om TP inte är sÃ¥ känt för den stora massan sÃ¥ tror jag ändÃ¥ att det ingjuter ett visst förtroende för dem som kollar lite närmare. För lönsamhet sÃ¥ behöver det generera tvÃ¥ order i mÃ¥naden som vi inte fick innan. Det tror jag att det gör. Det är dessutom jättebra för mig och mina medarbetare att fÃ¥ äkta feedback, sÃ¥ att man inte gÃ¥r och tror att man är sÃ¥ himla bra/dÃ¥lig – om nu kunderna tycker nÃ¥got annat. Det enda jag vid nÃ¥got tillfälle retat mig pÃ¥ är när en kund bara gett en pinne, och skrivit ”mitt paket har inte kommit – skicka kollinumret” typ. Jag tycker han borde kontaktat oss via mail/telefon för att fÃ¥ hjälp att spÃ¥ra paketet, sedan kunde han inkluderat den servicen i sitt omdöme. Men lite skit fÃ¥r man väl tÃ¥la. Jag är dock inte säker pÃ¥ att vi skall fortsätta med TP i all evighet, men ett eller ett par Ã¥r till blir det säkert. 16 april, 2012 kl. 14:03 #142569Per Nilsson Deltagare@Jimmy Öström 41490 wrote: Nej nÃ¥gra besökare fÃ¥r jag inte frÃ¥n TP. Jag är bara intresserad av att fÃ¥ massor med omdömen och inget annat, just för att det ”ser bra” (om omdömena är bra sÃ¥klart:o). Sen om det är värt pengarna eller inte är en bra frÃ¥ga. Piss dyrt är det, sÃ¥ det är inget jag ska ha nu utan det blir först pÃ¥ tal när jag har 6st shoppar uppe och snurrar för dÃ¥ blir priserna bättre. Ja, för 9,37 pÃ¥ Prisjakt är ju inte bra… Ni visar ju redan det i butiken. Varför i hela friden ska du dÃ¥ lägga ner tid och kraft pÃ¥ ett komplett nytt (för dig) obeprövat system? Ärligt? 😮 16 april, 2012 kl. 14:04 #142570GregerA Deltagare@Per Nilsson 41488 wrote: FrÃ¥n Trustpilot kommer du knappast att fÃ¥ nÃ¥gon trafik till din sida. Eftersom inte TP är tillräckligt kända idag samt att det finns andra omdömessajter som är betydligt mer använda sÃ¥ kommer du knappast fÃ¥ besökare därifrÃ¥n. Trustpilot rankar bra i Google. De har ett samarbete sÃ¥ antalet stjärnor visas i sökresultatet. Prova att sök pÃ¥ electrokit – TP för oss bör komma som nummer tvÃ¥. 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
 
				

 
															