Plus Forum E-handelsforumet Logistik Val av leveranstjänst?

Visar 2 inlägg - 11 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #159762
    Parvelito
    Deltagare

    Jag tror du kan räkna med allt från att det levereras som det skall, till att det kommer tillbaka till dig med arg etikett via att det försvinner spårlöst. Mycket osäkert att utmana ett maskineri som Postens om man vill att grejerna skall komma fram.

    Ett sidospår: Jag har en bekant som samlar frimärken och postala försändelser. Han håller nästan dagligen på och skickar mer eller mindre provaktiva försändelser på Posten för att se vad som händer med dem, och för att över huvud taget komma över vissa etiketter som används sällan. Det är ofta fel adresser, poste restante, utan porto, trasiga kuvert etc. Både inrikes och utrikes. Han skickade t.ex. förra året ut 100 brev med adresser till helt påhittade städer och länder, och för en vecka sedan hade han hittills fått tillbaka 92 av dem. De flesta med spår av att ha varit utomlands någonstans och vänt.

    Han börjar få en rätt god bild av hur Postens rutiner fungerar och påstår att för att vara ett företag med en massa rutiner och bestämmelser så är det märkligt hur olika samma typ av ärenden kan hanteras inom Posten.

    #160230
    jp2
    Deltagare

    @bslask 60590 wrote:

    Vad händer om man “råkar” stoppa ner ett varubrev i en gul låda istället för att lämna in det till Företagscenter?

    Om brevet går ner i en gul låda så kan man lika bra sätta på frimärken än boka varubrev…

Visar 2 inlägg - 11 till 12 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.