Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Varubrev och avgifter
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 3 år, 2 månader sedan av
Energibutiken.se.
-
FörfattareInlägg
-
1 september, 2022 kl. 09:55 #198722
Energibutiken.se
DeltagareVi finns i ett område med lantbrevbärning, här kommer alltså postnord varje dag och levererar post till oss, och hämtar upp varubrev, mypack och paket till utlandet varje dag.
Nu vill de helt plötsligt efter typ 20 års verksamhet att vi utöver fraktpriserna skall betala en avgift för upphämtning av varubrev, totalt runt 20 000 kr/år.
De påstår att alla e-handlare i Sverige som får varubrev upphämtade betalar en avgift för detta avtal, och att det dessutom blir ett extra tillägg för oss som har lantbrevbärning.
Alternativet för oss är att vi börjar frimärka varubrev som ryms i gula postlådan som sitter 4 meter från vår entré, det blir billigare för oss, men innebär ju nya rutiner och att vi inte kan hantera allt i Skicka direkt Business som ju är skapligt smidigt. (Spårningen bryr jag mig inte om, Postnord tar ju ändå inget ansvar)
För större varubrev skulle vi få lämna in dem på ICA, på vägen hem för en av våra anställda, det fungerar ju också, och blir även det billigare än vårt varubrevsavtal.
BÃ¥da dessa alternativ innebär dessutom merjobb för postnords personal Samma lantbrevbärare skall hantera ”gula lÃ¥dan”, vÃ¥ra mypack, och hämta upp större varubrev pÃ¥ ICA innan de kör in till logistikcentret.
Hur har ni andra det organiserat som får varubrev upphämtade av Postnord, betalar ni en avgift, hur hög, tillägg för lantbrevbärning?
Om vi tittar på de två alternativ som erbjuds så är varubrev som vi hittills hanterat det, mindre jobb för både oss och lantbrevbäraren, men de vill ändå ta mer betalt för att vi skall fortsätta som tidigare, istället för att vi skall börja krångla, både vi på vårt håll, och de på sitt håll.
Den här typen av idiotiska beslut och avgifter fÃ¥r mig att bli riktigt upprörd, och jag kan gÃ¥ rätt lÃ¥ngt för att bevisa min tes, även om det innebär merjobb ocksÃ¥ för mig. Det hänger egentligen inte pÃ¥ pengarna, som ju kunderna fÃ¥r betala, det är principen – att ta betalt en gÃ¥ng till för nÃ¥got som de redan gör. (Kommer till vÃ¥r dörr varje dag)
En principsak, visst…
Hur skulle ni ha gjort?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.