Plus Forum E-handelsforumet Logistik Varubrev, posten missar att ta betalt?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99549
    Runns.se
    Deltagare

    Ser på mina fakturor från posten att de missar att scanna paket. Detta var helt normalt enligt min postenkontakt och inget att oroa sig över då paketen kommer fram ändå, men de paketen tar de sedan inte heller betalt för. Händer det här för fler än oss.

    Tex så missade de att scanna 18st paket den 24:e

    #158958
    Joel
    Deltagare

    Jag vill minnas att Posten sagt att de tar betalat för alla Varubrev som man registrerar i Unifaun/Pacsoft Online oavsett om de sedan scannas eller ej?

    Om de missas att scannas kan du dock få betala för en lägre vikt, beroende på om du anger den korrekta vikten eller ej när du registrerar försändelsen.

    #158959
    Runns.se
    Deltagare

    Fick svar från posten, paket som inte scannas kommer inte att debiteras. Då gick man ju plus den dagen iallafall :-)

    #158961
    Tian
    Medlem

    Ooops. Man får hoppas att de inte dubbelscannar/fakturerar nån gång sedan då, om man inte dubbelkollar deras jobb…

    #158983
    Runns.se
    Deltagare

    @Tian 59698 wrote:

    Ooops. Man får hoppas att de inte dubbelscannar/fakturerar nån gång sedan då, om man inte dubbelkollar deras jobb…

    Det är inte så farligt, tycker det är värre att de 1-2 gånger i månaden lämnar ut postförskott utan att ta betalt.

    #158988
    Tian
    Medlem

    Jo, absolut! Håller med om det.
    Jag gillar inte riktigt att det “blir fel” öht…

    Litegrann med Posten som “Om de gör fel så låter de gärna det slip under the table”, men NÅDE om någon kund råkar sätta för lite frimärke på ett brev, då är det straffavgifter med extraränta…

    #158989
    Runns.se
    Deltagare

    @Tian 59728 wrote:

    Litegrann med Posten som “Om de gör fel så låter de gärna det slip under the table”, men NÅDE om någon kund råkar sätta för lite frimärke på ett brev, då är det straffavgifter med extraränta…

    Tråkigt, vi har lagt ner att reklammera försvunna/trasiga/felutlämnade paket, det tar för mycket arbetstid och svaret är alltid att “det är sånt som händer och tyvärr så kan inte vi hållas ansvariga för det”.

    #159013
    Prix
    Deltagare

    @Runns.se 59729 wrote:

    Tråkigt, vi har lagt ner att reklammera försvunna/trasiga/felutlämnade paket, det tar för mycket arbetstid och svaret är alltid att “det är sånt som händer och tyvärr så kan inte vi hållas ansvariga för det”.

    Skam att man inte kan lita på Posten. Har faktiskt mer problem med Posten än andra bolag när det kommer till detta.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.