Ser på mina fakturor från posten att de missar att scanna paket. Detta var helt normalt enligt min postenkontakt och inget att oroa sig över då paketen kommer fram ändå, men de paketen tar de sedan inte heller betalt för. Händer det här för fler än oss.
Jag vill minnas att Posten sagt att de tar betalat för alla Varubrev som man registrerar i Unifaun/Pacsoft Online oavsett om de sedan scannas eller ej?
Om de missas att scannas kan du dock få betala för en lägre vikt, beroende på om du anger den korrekta vikten eller ej när du registrerar försändelsen.
Jo, absolut! Håller med om det.
Jag gillar inte riktigt att det “blir fel” öht…
Litegrann med Posten som “Om de gör fel så låter de gärna det slip under the table”, men NÅDE om någon kund råkar sätta för lite frimärke på ett brev, då är det straffavgifter med extraränta…
Litegrann med Posten som “Om de gör fel så låter de gärna det slip under the table”, men NÅDE om någon kund råkar sätta för lite frimärke på ett brev, då är det straffavgifter med extraränta…
Tråkigt, vi har lagt ner att reklammera försvunna/trasiga/felutlämnade paket, det tar för mycket arbetstid och svaret är alltid att “det är sånt som händer och tyvärr så kan inte vi hållas ansvariga för det”.
Tråkigt, vi har lagt ner att reklammera försvunna/trasiga/felutlämnade paket, det tar för mycket arbetstid och svaret är alltid att “det är sånt som händer och tyvärr så kan inte vi hållas ansvariga för det”.
Skam att man inte kan lita på Posten. Har faktiskt mer problem med Posten än andra bolag när det kommer till detta.
Författare
Inlägg
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.