Plus Forum E-handelsforumet Logistik Varubrev under 250 gram

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100547
    Jesus
    Deltagare

    Vi skall börja skicka en produkt som väger under 250 gram med posten pacsoft och undra om man kan använda varubrev ekonomi för detta eller finns det någon annan tjänst hos posten för lättare brev

    Vet att posten hade en minsta gräns på 250 gram tidigare men de kanske har tagit bort det kravet nu

    #167211
    sanmic
    Deltagare

    @Jesus 68430 wrote:

    Vi skall börja skicka en produkt som väger under 250 gram med posten pacsoft och undra om man kan använda varubrev ekonomi för detta eller finns det någon annan tjänst hos posten för lättare brev

    Vet att posten hade en minsta gräns på 250 gram tidigare men de kanske har tagit bort det kravet nu

    Det går bra att skicka varubrev även om vikten är under 250g.

    Det finns en liten risk att dem kommer tillbaka (typ om dem ramlat av sorteringsbandet) tillsammans med ett surt meddelande om att brevet väger för lite, vilket hänt oss 2ggr av cirka 1000 skickade varubrev.

    #167212
    kricke
    Deltagare

    Hej vi kör varubrev och kravet är minst 150g för dessa idag men vi har även skickat under 150g och har funkat bra på över 150 ordrar nu men vi har ganska stadiga kartonger som sakerna ligger i.

    #167213
    pyhobby
    Deltagare

    Gränsen är väl 150g och inte 250g för varubrev eller?

    Edit: Kricke var lite mer kvicktänkt än mig.

    Vi hade också haft stor nytta av varubrev men har många försändelser mellan 100-150g. Synd att det inte finns en smidig lösning så man kan köra allt iett flöde.

    #167218
    Rikard
    Deltagare

    Annars har ju posten en tjänst där man kan klistra på 2 frimärken på brev som väger under 100 gr :)

    Gränsen för varubrev är 150 gr men som jag förstod det på vår säljare så är det just som någon nämnde att de annars kan försvinna i paketflödet. Vi skickar väldigt lätta försändelser med frimärken men annars varubrev från 100 gr upp till 500 gr. Funkar bra, försvinner sällan något.

    #167219
    DavidWigg
    Deltagare

    Kolla med din säljare på posten. Jag fick testa mina paket på en central. Då skickade jag provpaket till min säljare som testkörde dem.

    #167230
    Jesus
    Deltagare

    Ok, tack

    Jag visste inte att dom ändrat från 250 ner till 150 gram

    Blir det lika billigt som att skicka med frimärke?

    #167256
    Rikard
    Deltagare

    Det har alltid varit 150 gr, du blir dock debiterad 250 gr.

    #167257
    kricke
    Deltagare
    #167267
    shavingroom
    Deltagare

    Py: allt över 100 är inga problem

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.