Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Zebra 420D Etikettskrivare

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101556
    HeaZear
    Deltagare

    Hej!

    Har en liten fråga.

    Vad är skillanen på USB & Seriel/Paralell OCH USB & Ethernet.

    btw, om ni har en Zebra etikettskrivare som ni vill sälja släng iväg ett PM.

    #173661
    Henrik_G
    Deltagare

    Ethernet innebär att du ansluter den till nätverket istället för att koppla den direkt till en dator. Främsta fördelen är att det är lättare att skriva ut från flera datorer samtidigt. Personligen väljer jag alltid nätverksskrivare numera eftersom skrivardelning har en förmåga att strula när man blandar operativsystem.

    #173663
    HeaZear
    Deltagare

    @Henrik_G 76084 wrote:

    Ethernet innebär att du ansluter den till nätverket istället för att koppla den direkt till en dator. Främsta fördelen är att det är lättare att skriva ut från flera datorer samtidigt. Personligen väljer jag alltid nätverksskrivare numera eftersom skrivardelning har en förmåga att strula när man blandar operativsystem.

    Yes, men eftersom jag är på uppstartningsfasen och nybörjare. Så kanske jag kan ändå välja det billigaste eller? Vad rekommenderar du?

    #173676
    Prix
    Deltagare

    Om man behöver tänka på vad som är billigast så undrar jag om man verkligen behöver en Zebra i dagsläget. Varför inte printa på vanlig skrivare? När volymen sedan är tillräckligt stor så kan man införskaffa en Zebra.

    #173677
    FredrikGust
    Deltagare

    Laserskrivare, skärmaskin (från 70-talet) och en bra tejphållare har funkat bra för mig för att packa och skicka så här långt. Ska man köpa Zebra tycker jag man ska gå på den med Ethernet för att kunna skriva ut via nätverket.

    #173683
    GregerA
    Deltagare

    @HeaZear 76083 wrote:


    Vad är skillanen på USB & Seriel/Paralell OCH USB & Ethernet.

    Den ena versionen kan du koppla till datorn via USB, parallellport (LPT) eller serieport. Den andra kan du koppla via USB eller nätverk (ethernet).

    Enklast är att koppla den via USB.

    Seriell och parallell finns ofta inte på modernare PC. De sitter där mest för att kunna koppla till andra äldre system.

    #173690
    Henrik_G
    Deltagare

    @Prix 76100 wrote:

    Om man behöver tänka på vad som är billigast så undrar jag om man verkligen behöver en Zebra i dagsläget. Varför inte printa på vanlig skrivare? När volymen sedan är tillräckligt stor så kan man införskaffa en Zebra.

    Precis, en laserskrivare fungerar utmärkt.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.