Plus Forum E-handelsforumet Logistik Zebra GK420D med dispenser eller ej?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99441
    Edman
    Deltagare

    Vore tacksam för lite hjälp i denna fråga. Vi har precis anslutit oss till Pacsoft Online och ska börja använda Varubrev istället för Skicka direkt.

    Märker ganska snabbt att en etikettskrivare vore smidigt och då Zebran verkar vara den mest populära varianten, med billiga etiketter så återstår bara en fråga.

    Med dispenser eller inte?
    Dustin säljer varianten både med och utan, där prisskillnaden är en 50-lapp. Om man köper med dispenser, kan man välja att inte använda denna?

    Vi kommer som sagt till 90% att använda den för brevtjänster med den mindre etiketten.

    Tack på förhand! :)

    #158132
    Edman
    Deltagare

    Efter att ha läst en tråd där det förklarades att köp av en GK420D MED dispenser inte kräver att man använder den kan tråden låsas :)

    #158133
    shavingroom
    Deltagare

    Annars skriver du enkelt ut varubrevsetiketter på vanlig laser.

    #158181
    Rikard
    Deltagare

    Du måste inte använda dispensern fast det är en fysisk del så du kan inte bara växla mellan med och utan. Så fundera igenom om du vill ha lapparna utan bärare eller med bärare. Jag tycker det är smidigt med bärare då du kan skriva ut en radda etiketter på en gång om man vill samt skicka med returfraktsedlar till kunder exempelvis.

    #158251
    ruthblad
    Deltagare

    Hej Edman,
    Om du ännu inte hunnit beställa printer så kan jag tipsa om en jag beställde.
    På tyska Ebay finns det en firma som har ett större antal Avery Dennison 9416 för en spottstyver.
    Jag fick min för 510:- inklusive frakt och allt.
    Den fungerar riktigt fint och nu skriver vi ut fraktsedlar i rask takt. Kanske finns det saker att säga om skrivaren men jag är väldigt nöjd med den.

    Paxar Monarch Avery Dennison 9416 Etikettendrucker / Barcode Labelprinter | eBay

    Enligt Ebay har de sålt 46st hittills och de har 100% nöjda kunder inklusive mig. Jag tänkte beställa en till då priset definitivt tillåter det.
    Jag har matat fraktsedlar från baksidan av printern då den lyfter dessa från kartong nedanför och de fraktsedlar jag fick tag i är med en sån där flik som transportören river av vid leverans, funkar kanonbra.
    Jag skulle tro att Rikard har sådana för leverans.

    #158324
    Prix
    Deltagare

    Var får jag tag på Zebra till bra pris? :)

    #158326
    NO LINGO
    Deltagare

    @Prix 58967 wrote:

    Var får jag tag på Zebra till bra pris? :)

    Snacka med Rikard på tonerlagret. Han fixar väl det mesta till bra pris.

    #158328
    FredrikGust
    Deltagare

    Börjar vara dags att skaffa en Zebra här också. Synd alla bor så avsides att vi inte kan göra en superdeal med Rikard med ett helt gäng zebror.

    #158329
    Rikard
    Deltagare

    Tack Peter för att du tipsar om oss!

    Självklart kan jag hjälpa till. Skicka mig ett mail/PM i så fall så löser vi något bra.

    #158345
    Aero
    Deltagare

    Skiljer det sig mycket mellan Zebran & Monarchen? Har själv en LP2844-Z på jobbet och funderar på att skaffa en till för att köra ut vanliga artikel etiketter på, samt att den blir backup ifall den andra skulle rasa.

    Det var ju himla bra pris på den :o)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.